Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Löpande administration, bokföring, löner och förberedande bokslutsarbete

- Administration: Diverse kontorsarbete, viss telefonkontakt, brevkontakter m.m.

- Bokföring: Löpande lägga in leverantörsfakturor, utfärdande av kundfakturor, registrering av betalningar både kund och leverantörsfakturor, kontering, löpande bokföring, månadsavstämningar. Bokföring även för hotell och restaurang.

- Löner: Månadslöner, semesterlöner, upprättande skattedeklarationer, skriva arbetsgivarintyg m.m.

- Bokslutsarbete: Förberedande bokslutsarbete gällande aktiebolag i samarbete med revisorn

Gärna erfarenhet av följande program: Microsoft Word, Excel, Outlook. SPCS Adminstration, SPCS Lön Special, SPCS Skatteprogrammet, SPCS Bokslut, SPCS Anläggningsregister. BG-com.

Personen bör ha lätt att samarbeta med andra människor, ödmjuk, villig att lära sig nya uppgifter.

Personen bör kunna axla stort ansvar och sköta arbetet utan direkt arbetsledning.

Sammanfattning

Liknande jobb

Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010