OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.i Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Våra verksamhetsområden är Uthyrning, Rekrytering, Outsourcing och Karriärutveckling.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag. En av våra anställda slutar hos oss för att gå mot nya utmaningar, därför söker vi nu till vår uthyrningsverksamhet 1 Ekonomiassistent Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta ute hos våra kunder med varierade uppgifter inom ekonomi så som kundreskontran, leverantörsreskontran, momsredovisning, faktureringar, samt sammanställningar av utbetalningar.Det kan även ingå övriga administrativa uppgifter och löneredovisning.Hos vissa kunder kan du även ha hand om inkommande samtal.Erfarenhet: Vi söker dig som har 3 årig gymnasiell ekonomisk utbildning och några års erfarenhet .Du bör ha mycket goda datakunskaper samt kan hantera Excel helt självständigt .Det är meriterande om du har erfarenhet av SPCS eller AGDA.Personliga Egenskaper: Att du har ett stort sinne för service och kundfokus är en förutsättning för att göra ett bra jobb!Du bör även ha stor initiativförmåga, vara kommunikativ och bidra till en positiv anda i gruppen. För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel, kontaktskapande och att du lätt kan sätta dig in i arbetsuppgifterna.Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service.Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig. Fakta om anställningen: Uppdraget startar enligt överenskommelse, Provanställning 6 månader. Vad erbjuder vi?Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.Intresserad?Du är välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 31 juli.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden så sök omgående.