EKONOMIASSISTENT

Arbetsbeskrivning

Ref.nr: EA 39 Allmänt om befattningen: Örebro kommun har genomfört en omorganisation av administrationen där de administrativa funktionerna är organiserade i ett kommunledningskontor och fem förvaltningskontor.Varje förvaltningskontor fungerar som administrativt stöd till flera förvaltningar och nämnder.Det finns även verksamhetsnära administrativt stöd i respektive förvaltning.[Vi söker nu en medarbetare som ska handlägga avgiftshantering inom Vård och Omsorg med placering[på det förvaltningskontor som omfattar områdena Funktionsnedsättningar, Vård och Omsorg samt Socialtjänstens individ- och familjeomsorg.Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Fakturahantering och registrering i ekonomisystemet - Arbete med E-handel, internfakturor, kundfakturor, registrering av bokföringsorder och handkassor - Förbereda för betalning och arbete med bankgiro - Registrering av inkomstuppgifter - Registrera in debiteringsunderlag i verksamhetssystemet DocIT - Kontakter med brukare - Hantering av påminnelser och krav samt återbetalningar - Hantering av autogirokunder - Hantering av kundreskontra, upprätta bokslut - Upprätthålla rutiner för kontroller - Fatta avgiftsbeslut (myndighetsutövning) Kompetenskrav:[ - Gymnasieutbildning ekonomi - Goda kunskaper i Office-paketet Övrigt meriterande:[ - Erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete minst tre år - Erfarenhet av verksamhetsområdet.- Erfarenhet av kundkontakter och myndighetsutövning.- Erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet DocIT (Logicas vård och omsorgssystem) Du är ansvarstagande, noggrann och serviceinriktad.Du besitter en god pedagogisk förmåga och kan utgöra ett konsultativt stöd till medarbetare som kontaktar för hjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010