OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref.nr: EA 39 Allmänt om befattningen: Örebro kommun har genomfört en omorganisation av administrationen där de administrativa funktionerna är organiserade i ett kommunledningskontor och fem förvaltningskontor.Varje förvaltningskontor fungerar som administrativt stöd till flera förvaltningar och nämnder.Det finns även verksamhetsnära administrativt stöd i respektive förvaltning.[Vi söker nu en medarbetare som ska handlägga avgiftshantering inom Vård och Omsorg med placering[på det förvaltningskontor som omfattar områdena Funktionsnedsättningar, Vård och Omsorg samt Socialtjänstens individ- och familjeomsorg.Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Fakturahantering och registrering i ekonomisystemet - Arbete med E-handel, internfakturor, kundfakturor, registrering av bokföringsorder och handkassor - Förbereda för betalning och arbete med bankgiro - Registrering av inkomstuppgifter - Registrera in debiteringsunderlag i verksamhetssystemet DocIT - Kontakter med brukare - Hantering av påminnelser och krav samt återbetalningar - Hantering av autogirokunder - Hantering av kundreskontra, upprätta bokslut - Upprätthålla rutiner för kontroller - Fatta avgiftsbeslut (myndighetsutövning) Kompetenskrav:[ - Gymnasieutbildning ekonomi - Goda kunskaper i Office-paketet Övrigt meriterande:[ - Erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete minst tre år - Erfarenhet av verksamhetsområdet.- Erfarenhet av kundkontakter och myndighetsutövning.- Erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet DocIT (Logicas vård och omsorgssystem) Du är ansvarstagande, noggrann och serviceinriktad.Du besitter en god pedagogisk förmåga och kan utgöra ett konsultativt stöd till medarbetare som kontaktar för hjälp.