OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Kalmar händer det mycket just nu. Vi är mitt uppe i den starkaste expansionsfasen på tjugo år. Befintliga företag expanderar, nya företag etableras och nya bostadsområden växer fram. I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet. Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på tio förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda. Omsorgsförvaltningen ansvarar för insatser till äldre och till människor med funktionshinder och handikapp. Förvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden: Verksamhetsområde SoL Verksamhetsområde LSS Verksamhetsområde Myndighet Verksamhetsområde Hälso- och sjukvård ARBETSUPPGIFTER Du kommer att ingå i ekonomifunktionen som består av chef, 3 ekonomer och 6 ekonomiassistenter. Ekonomifunktionen har en samordnade roll vad gäller förvalningens övergripande ekonomifrågor. Du kommer att arbeta med leverantörs- och kundreskontra, krav, internkontroll, moms och hyresavtal. Du skall på ett konsultativt sätt vara ett stöd till omsorgsförvaltningen i ekonomifrågor bland annat vad gäller elektronisk fakturahantering. KVALIFIKATIONER Ekonomiutbildning på gymnasienivå alternativt högskola. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och kunskap i Aditro och Excel är meriterande.