Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Öckerö kommun erbjuder ett stimulerande arbete i en utvecklingsinriktad och kreativ skärgårdskommun. Kommunen ligger två mil väster om Göteborg, mellan Vinga och Marstrand. Kommunen består av 10 öar med ca 12 200 invånare. ARBETSUPPGIFTER Ekonomiassistenten är i första hand ansvarig för handläggning av avgifter inom äldreomsorgen samt funktionshinder. Du ansvarar för att inkomstuppgifter inkommer och att utskick av avgiftsbeslut utförs. I tjänsten ingår även bearbetning av hemtjänstbidrag och att upprätta hyresavtal för särskilda boenden. Tjänsten innefattar dessutom inrapportering/genomlysning av statistikuppgifter både internt och externt. Du kommer även att vara verksamhetschefen behjälplig med enklare utredningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning inom administration och/eller ekonomi samt med stor erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Arbetet kräver en god analytisk förmåga och en godförmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Vi förutsätter att du har goda datakunskaper och en god kunskap i "Procapita". Som person ska du kunna arbeta självständigt men också vara flexibel och ha lätt för att samarbeta. Du måste vara väl förtrogen med rollen som myndighetsutövare då du kommer att ha ett nära samarbete med våra biståndshandläggare. Det är också viktigt att du har erfarenhet av och en god förmåga att möta människor vid besök och telefonkontakter. Noggrannhet, servicekänsla och förmåga att ta egna initiativ är egenskaper vi värdesätter högt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010