Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Enhet trafikreglering och upplåtelser

Är du en flexibel person som gillar varierande arbetsuppgifter?
Sök tjänsten och var med och utveckla våra rutiner och på köpet få ett gäng härliga kollegor!

Vi är ett glatt gäng på 20 personer som har omväxlande arbetsuppgifter. Inom vår enhet arbetar vi bland annat med myndighetsutövning, grävtillstånd och upplåtelse på allmän plats.
Vi sitter i nyrenoverade lokaler på Sågargatan

Ditt uppdrag
Du kommer att ansvara för administrationen av att våra avtal förs in och registreras i vårt avtalssystem. Övriga administrativa inslag ingår i tjänsten som att vara behjälplig med beställningar vid nyrekrytering.

Din bakgrund
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av arbete inom ekonomiområdet som till exempel kundfakturering och leverantörsfakturahantering. Det är meriterande med erfarenhet av Agresso, Hypergene eller KomMa, liksom erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Goda kunskaper i något ekonomisystem och goda kunskaper i svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten.

Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Du är också en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har en god samarbetsförmåga. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat samtidigt som du tar ansvar och driver ditt arbete framåt.


Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Lars Fredriksson TF enhetschef 018 727 46 04

Facklig företrädare:
SACO Sampo Hinnemo, 018-727 40 58
Vision Tommy Törnberg, 018-727 17 44

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till stadsbyggnadsförvaltningen. Här tar vi tillsammans ansvar för helheten i stads- och landsbygdsutvecklingen. Vi ansvarar för hela samhällsbyggnadsprocessen och arbetar med strategisk planering, detaljplanering, bygglov och bostadsanpassning. Bland annat tar vi fram kommunens översiktsplan. Här kan du arbeta med frågor som rör mark och exploatering, plan och bygg, gata/park/natur samt idrott och fritid. Målet är att utveckla en attraktiv och hållbar kommun där nya kommuninvånare och företag vill etablera sig.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024