OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tidaholms kommun söker medarbetare till kommunledningskontorets ekonomi-avdelning.Ekonomiavdelningen är kommunens centrala ekonomifunktion med ansvar för finansiering, budget, redovisning, uppföljning och upphandling.Vi söker nu en Ekonomiassistent.I arbetsuppgifterna ingår * Löpande extern och intern redovisning * Leverantörsreskontra - Inkl elektronisk fakturahantering, flödesövervakning samt drift och underhåll av system för elektronisk handel * Att vara delaktig i arbetet med införande av nytt ekonomi-/affärssystem (Agresso) Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har goda kunskaper i löpande bokföring och ekonomi.Vi ser att du har ekonomiskt gymnasium samt en eftergymnasial utbildning inom ekonomi- och/eller IT-området.Du har erfarenhet av att arbeta i ett modernt ekonomisystem och Office paketet.Det är meriterande att Du har erfarenhet från liknande arbeten.Vi söker dig som är ansvarsfull och noggrann samt har hög känsla för service och tillgänglighet.Anställningsvillkor: Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde efter överenskommelse.Välkommen med Din ansökan på www.tidaholm.se eller direkt på http://jobb.tidaholm.se/ senast 2010-02-07.