OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Kompis Assistans vill ge våra assistansberättigade möjligheter att leva som andra och en fungerande vardag.
Kompis Assistans är ett företag med lång erfarenhet av och med kunskap om att leverera personlig assistans. Vårt mål är att ge bästa möjliga assistans i livets alla situationer, alltid styrd av den funktionshindrades personliga behov och med respekt för integritet och människovärde.
Vi administrerar och leder idag arbetsplatser över hela Sverige, från Haparanda till Malmö. Företagets administrativa kontor finns i Borlänge i Dalarna. Lokala ledningskontor finns i Sundsvall, Hudiksvall, Stockholm, Ludvika, Malmö och Hässleholm.
Kompis Assistans är en stödjande partner för personer med rätt till personlig assistans enligt LSS, såväl barn, unga och vuxna, oberoende av livsstil, ursprung och funktionsnedsättning. Sedan 1995 har vi arbetat med personlig assistans och är idag stolta att ha 700 anställda som arbetar för att personer med rätt till personlig assistans ska få en fungerande vardag, det är många pusselbitar som ska passa ihop och ingen assistans är den andra lik. Vi arbetar helt utan enskilda vinstintressen och återinvesterar alla överskott för att utveckla personlig assistans, det gör oss unika.
Vi söker dig som är
Lättlärd, positiv och drivande. Vidare är det viktigt att du är strukturerad och noggrann. Du gillar att ta egen ansvar och vill utvecklas inom ekonomi. Du är prestigelös, har en hög känsla för service och har lätt för att samarbeta.
Arbetsuppgifter
Gillar du ekonomi så kan vi erbjuda dig ett roligt och omväxlande arbete. I tjänsten som ekonomiassistent ingår bland annat hantering av gjorda utlägg, fakturering, kontering, bokföring, hantering av leverantörsfakturor, kontoavstämmningar samt även delta i bokslutsarbete. Systemen du kommer att arbeta i är officepaketet, Palette och BL Administration. Du kommer att ha mycket kontakt med våra arbetsledare runt om i Sverige, som behöver din hjälp gällande ekonomifrågor för att leda sin arbetsplats.
Din bakgrund
- Din bakgrund är lägst gymnasieekonom, vidareutbildning inom ekonomi är meriterande.
- Erfarenhet av ekonomiarbete.
- Du har mycket god datavana, har lätt för att lära dig nya saker och arbeta självständigt.
Vi söker en ekonomiassistent på deltid 75%, med placeringsort i Borlänge. Vi har verksamhet över hela landet och har ytterligare kontor i Ludvika, Hudiksvall, Hässleholm, Malmö och Stockholm.
Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka ansökan snarast, dock senast den 23 augusti. Tillträde omgående.
Vi sköter rekryteringen själva och samarbetar inte med något externt företag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Arbetsledare/Förälder Anna Ryderstedt
0763-454 605
Arbetsledare/Förälder Liza Nassikivker
08-717 64 76
073-642 62 63
Arbetsledare Maria Dellskog
070-5767530
HR-assistent Carina Börs
0281-59 51 69
Arbetsledare Jennie Löfman
0650-495902
Arbetsledare/förälder Stefan Vulkan
073-437 46 78
Förälder Åsa Stenström
070-550 91 08
Arbetsledare Annelie Lunneskog
08-559 035 63
Arbetsledare/förälder Anna Westerberg
070-231 51 16
Arbetsledare/förälder Ronnie & Tanja Johansson
076-101 97 00