OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Metso Power AB i Göteborg söker vi en Ekonomiassistent.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna (ca 70%) består av att du har
helhetsansvaret för vår leverantörsreskontra vilket innebär:
- Handläggning av alla leverantörsfakturaärenden
- Kreditfakturor
- Avstämningar
- Systemansvar för IP/Basware
- Löpande utbildning av våra anställda i IP/Basware samt kontering av fakturor
- Kontakter med Shared Services i Finland i leverantörsfakturaärenden
- Andra förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen
Ca 30% av jobbet består av kundfakturering, både större projekt och projekt på löpande räkning.
Beskrivning av kvalifikationer:
- Ekonomiskt gymnasium eller likvärdig kompetens
- Behärska engelska i tal och skrift
- Flera års erfarenhet från arbete på ekonomiavdelning
- God datorvana
Arbetet innebär många kontakter såväl externt som internt vilket innebär att det är viktigt att du är öppen som person och har lätt för att samarbeta med andra. Du är även noggrann, har ordning och reda och kan arbeta självständigt.