Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

EMHR erbjuder företag HR-konsultation och kompetensförsörjning. Vårt arbetssätt präglas av empati, tillgänglighet och hög kompetens om företagandets villkor samt förståelse för anställda och arbetssökandes situation. Det gör oss till en trygg samarbetspartner och en god arbetsgivare. Vår verksamhet vilar på tre verksamhetsben: bemanning, rekrytering och HR-konsultation & omställning. Denna uppbyggnad innebär stora möjligheter för oss att arbeta på ett flexibelt sätt för att tillsammans med våra kunder komma fram till de långsiktigt bästa lösningarna för företagen och de anställda.

Arbetsbeskrivning:

För kunds räkning söker vi en kvalificerad ekonomiassistent för uppdrag i Malmö. Din roll som ekonomiassistent kommer att vara varierad och du kommer att arbeta både med kund- och leverantörsreskontra. Tjänsten är på 100% de första två veckorna och därefter på ca 30-40% efter behov. Du kommer att anställas som konsult hos oss på EMHR och hyras ut till vår kund.Formell kompetens:

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med både kund- och leverantörsreskontran. I tjänsten ingår även att göra avstämningar i samband med månadsboksluten, hålla daglig kontakt med interna och externa kunder samt leverantörer. Därutöver ingår vissa administrativa uppgifter. För att lyckas i tjänsten har du bra kunskaper inom kravhantering, moms samt förmåns- och representationsregler. Det är ett krav att du har erfarenhet av Microsoft Business Solutions Axapta 3.0. Du uttrycker dig väl i tal och skrift både i svenska och engelska.Din bakgrund:

Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av att arbeta med hela flödet av kund- och leverantörsreskontran.

Personliga egenskaper:

Som person är du strukturerad och kan hantera stora reskontraflöden. Du är en flexibel och serviceminded person med skinn på näsan och du har lätt för att lära samt ta till dig ny information. Du trivs i miljöer där det är mycket att göra och klarar av att vara både noggrann och snabb i ditt arbete. Du är ansvarstagande och har en vilja att leverera kvalitet inom utsatt tid. Din proaktivitet och initiativförmåga underlättar ditt dagliga arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet där noggrannhet och ansvarstagande väger tungt.Anställningsform/Omfattning/Tjänstgöringsort:

Visstidsanställning/Heltid/Deltid/Malmö

Tillträdesdag:

Enligt överenskommelse.

Övrigt:

Vi kommer endast att behandla ansökan med kompetens enligt ovan. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi tillämpar gällande kollektivavtal. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Kontaktpersoner:

Felicia Rosén Deniz

Bemanningssamordnare, 0733772832

Kontaktpersoner på detta företaget

Operativ Chef Madeleine Hultenheim
0733-772831
Bemanningssamordnare Felicia Rosén Deniz
0733772832

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Emhr Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 22 april 2016

Besöksadress

Stenyxegatan 25 C
Malmö

Postadress

Stenyxegatan 25 C
Malmö, 21376

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024