OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår ekonomienhet söker vi nu en ekonomiassistent som kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med övriga medarbetare på enheten.Arbetsuppgifter Hantera leverantörsreskontra samt utföra leverantörsbetalning Följa upp påminnelser och krav Kundfakturering Följa upp ej reglerade kundfordringar Hantera löpande redovisning avseende inbetalningar Utföra momsavstämning Handlägga samt kvalitetsgranska inkommande bokföringsunderlag Ge övriga enheter löpande råd och stöd i ekonomiadministrativa frågor.Andra arbetsuppgifter beräknas att tillkomma efterhand beroende på löpande effektiviseringar av verksamheten.Din kompetens Gymnasieekonom eller motsvarande kompetens Goda kunskaper och vana vid att arbeta med IT-system Goda kunskaper i Microsoft Office Förmåga att arbeta flexibelt och kundorienterat Förmåga att analysera och lösa problem God kommunikations- och samarbetsförmåga Hög servicekänsla och positivt kundbemötande Erfarenhet av Agresso och elektronisk fakturahantering är meriterande Erfarenhet av statlig redovisning är meriterande.Tillträde snarast.Anställningen är på heltid och tidsbegränsad till att pågå till och med den 28 februari 2012. Fackliga företrädare är Ann-Sofie Noren, SACO-S och Dawit Ghebrengus, ST-kultur.Betyg och övriga handlingar tas med vid eventuell intervju.