Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi?
Specter AB är Sveriges ledande leverantör av webbaserade affärssystem till säljande företag, med starka integrationer till marknadens populäraste e-handelsplattformar, logistik- och betallösningar. Genom vår passion att förenkla vardagen för våra kunder levererar vi tillsammans med våra partners effektiva omnikanallösningar till över tusen företag inom e-handel, retail och grossistledet. Idag är vi 30+ kollegor och behöver nu bli fler.
Nu behöver vi utöka vårt ekonomiteam med en ekonomiassistent. Det är en viktig roll hos Specter som innebär att vara stöttande och behjälplig för vår ekonomiavdelning. Tjänsten är på 50% som kan behövas utökas på sikt.
Arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent kommer du arbeta med både kund- och leverantörsreskontra vilket innebär daglig hantering av inkommande leverantörsfakturor, stämma av betalningar mot banken, fakturering av avtal, orderläggning samt hantering av påminnelser.
I arbetet ingår också hantering av kunders uppsägningar och leveranser av system och funktioner. Leveranser görs via gränssnittet i vårt system och kundkontakten sker i vårt ärendehanteringssystem Zendesk. Uppsägningarna sker via formulär och telefonkontakt. Andra arbetsuppgifter som även kommer ingå i rollen är att hantera överlåtelser av kundsystem samt registrera kontrollenheter på Skatteverket.
Kvalifikationer:
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent bör du vara strukturerad, noggrann och serviceinriktad. Du värdesätter utmaningar och tycker om att ha kundkontakter och att hjälpa kunderna i deras vardag. Dessutom är du noggrann och vill hålla en hög kvalitet på ditt arbete.
Det är också en fördel om du har förståelse för de affärsflöden som finns i ett säljande företag. Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi alternativt några års erfarenhet inom yrket. Du har lätt att uttrycka dig i såväl tal och skrift, svenska som engelska.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder naturligtvis attraktiva anställningsvillkor med egen utbildningsbudget, personlig rådgivare inom försäkring och pension och väl tilltaget friskvårdsbidrag med mera.Trevliga kollegor i en mycket modern kontorsmiljö med utsikt över hav och skärgård.
Känns utmaningen tilltalande?
Sök nu!
Skicka in din ansökan snarast, vi arbetar med löpande urval. #jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SPECTER AB Skärhamn
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2020
  • Ansök senast: 8 oktober 2020

Postadress

Södra Hamnen 27
Skärhamn, 47132

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024