Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vi representerar varumärken som Volvo, Renault och Dacia. Just nu befinner vi oss på vår mest intensiva och utmanande resa någonsin – Ahlberg Bils kulturresa. Denna resa innebär att vi ska förfina vårt sätt att vara mot varandra och våra kunder. Vi jobbar efter tre grundvärden: engagemang, ansvarstagande och omtanke. Vi hoppas att du vill vara med på resan att skapa Sveriges trivsammaste arbetsplats och även Sveriges nöjdaste kunder.

Har du tidigare arbetat med ekonomi och inom kundreskontra? Just nu behöver vi förstärka vårt ekonomigäng med dig som vill arbeta med ekonomi inriktat mot kundreskontra. Du kommer att arbeta på vårt kontor i Ljungby där större delen av ekonomiavdelningen är placerad men samtidigt ha ett nära samarbete med övriga orter i koncernen.
 
Arbetsuppgifter
I denna roll blir ditt främsta fokus kundreskontran vilket innebär varierat arbete. I det dagliga arbetet förekommer exempelvis service via telefon och mail till våra kunder men även interna medansvariga. Du bokar kundinbetalningar, hanterar påminnelser och krediter, inkl. kreditbedömningar i samråd med ekonomichef och vVD. Du gör avstämningar samt krav- och inkassokörning. I arbetsuppgifterna ingår även sedvanliga arbetsuppgifter inom en ekonomiavdelning.
 
Personliga egenskaper
Du som kommer att trivas och utvecklas i denna roll har tidigare erfarenhet av och skapat dig en god förståelse för arbete med kundreskontra och ekonomi. Du bryr dig genuint om andra människor och brinner för att ge service till kunder och medansvariga. Du är strukturerad, noggrann och har ett intresse för ekonomi. Du trivs när kontaktytorna är många och behåller lugn och en positiv inställning i stressiga stunder. För att vi ska kunna kommunicera på bästa sätt med våra kunder och varandra är svenska i tal och skrift ett krav, har du dessutom ytterligare språkkunskaper är det ett plus.

För rollen som ekonomiassistent hos oss ser vi att du har:

• Minst gymnasial utbildning inom ekonomi
• Erfarenhet av arbete inom ekonomi med fokus på kundreskontra
• Svenska i tal och skrift
• Kund-/servicevana
Det är även meriterande om du har

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Kunskap/erfarenhet av IFS och har du tidigare arbetet med system inom Volvo som VF63 , Ascendo, Tacdis, KATT är det ytterligare merithöjande

Har du tidigare relevanta erfarenheter ses det som starkt meriterande. 
 
Om tjänsten
Tillsvidareanställning, vi tillämpar dock 6 månader provanställning. Placeringsort är Ljungby.

Inom Johan Ahlberg Bil AB arbetar vi aktivt med att öka mångfalden inom vår verksamhet. Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet. Vi hanterar inte ansökningar som inkommer via exempelvis mail eller post utan alla ansökningar ska göras enligt nedan formulär.

Urval kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Johan Ahlberg Bil AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2020
  • Ansök senast: 29 november 2020

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024