Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Ekonomiassistent med fokus på kredithantering
Är du en nyfiken och positiv ekonomiassistent som är sugen på nya utmaningar? Trivs du med att tillsammans med ett gäng glada kollegor utveckla och förbättra? Då kanske du är den vi söker till vår Finansavdelning!

Vi erbjuder en rolig tjänst som främst är inriktad på frågor kring kredithantering, men även kundfakturering och löpande bokföring. Tillsammans med koncernens affärsområden arbetar du med stort kundfokus. Vi står inför en spännande förändringsresa då vi byter ut vårt debiteringssystem.

I arbetet ingår:

- Kreditbevakning
- Hantering av inkassoärenden i samarbete med vårt inkassobolag
- Bokföring av in- och utbetalningar
- Utredning av oklarheter och differenser
- Debitering av leveranser från våra anläggningar
- Support till vår kundservice vid komplicerade ärenden
- Att bidra i vår avdelnings fortsatta förbättringsarbete
- Delaktighet i teknisk utveckling kopplat till kundfakturering.

Vem är du?
Som person är du strukturerad och självgående, men samarbetar gärna med andra. Du motiveras av att hantera en bredd av olika uppgifter. I förändringar ser du möjlighet till förbättring och utveckling. Därtill brinner du för service och arbetar gärna lösningsorienterat med kunden i fokus.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och färdigheter och hur dessa kompletterar vårt befintliga team. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga både i tal och skrift.

Erfarenheter du delar med oss:
I rollen som ekonomiassistent behöver du grundläggande kunskaper inom redovisning och en god förståelse för de arbetsmoment och rutiner som förekommer på en ekonomiavdelning. Du har sannolikt en ekonomisk utbildning motsvarande minst gymnasienivå. Erfarenhet av kundfakturering och inkassohantering i större företag är meriterande. Du är van att arbeta i olika ekonomisystem och hanterar Officepaketet och andra digitala verktyg utan problem.

Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta Katarina Lundquist, gruppchef Fakturering, 013-20 94 58. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Andreas Berlin, SEKO, 013-20 92 18. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Ida Danieluk, rekryterare, 013-20 81 42.

Välkommen med din ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att söka redan idag, men senast den 7 december vill vi ha din ansökan.



Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Inköpschef Eva Braun
013-20 81 98
HR konsult Andreas Oliw
013-208000
HR-konsult Josefine Pihl
013-20 91 11
Redovisningschef Karolin Furberg
013-20 93 02
HR-konsult Veronika Mårtensson
013-20 82 85
IT-chef Patrik Nyberg
(+46) 013-20 91 49
HR-konsult Josefine Pihl
(+46) 013-20 91 11
HR-direktör Elisabeth Wenåker
013-20 82 25
Projektchef Peter Valvassori
013-20 90 21
Marknadskommunikationschef Anna Nestun
013-20 90 18

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tekniska Verken
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2020
  • Ansök senast: 7 december 2020

Besöksadress

Brogatan 1, 58278 Linköping
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024