Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Är du strukturerad, noggrann och bra på siffror? Har du tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent? Är du bra på att bemöta människor och ge bra service? Tilltalas du av att få en viktig roll på ett företag där man arbetar tillsammans?

Om ja, då är det dig vi letar efter till tjänsten som ekonomiassistent hos Svegab. Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team på tre personer och din chef är ekonomichefen. I din roll som ekonomiassistent hos oss kommer du bland annat att arbeta med leverantörsreskontra, kundreskontra, kontoavstämningar och kontering. Fakturahantering, in- och utbetalningar är också arbetsuppgifter som ingår i tjänsten liksom kreditbevakning och en del bokföring

Kvalifikationer
Vi gillar att du är initiativrik och noggrann. Att du har en positiv inställning och är ansvarstagande ser vi som en självklarhet. För att trivas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt, ha ett prestigelöst förhållningssätt och samtidigt vara social och serviceinriktad.

Vi vill att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du bör trivas i en roll där du stöter på utmaningar som du hanterar genom problemlösning med en god förmåga att se helheten. Tjänsten innebär även mycket kontakt med våra olika lagerställen så därför är viktigt att du även trivs i en serviceinriktad roll.

Vi vill att du:
- Är gymnasieekonom alternativt högskoleekonom 
- Har minst två års erfarenhet av liknande arbete 
- Har god IT-kompetens, framför allt inom Officepaketet  
- Har erfarenhet av ekonomisystem 
- Har god svenska i tal och skrift
 
Det är meriterande om du:
-Har erfarenhet av Garp affärssystem

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen behöver du vara en strukturerad, detaljorienterad och organiserad person.. Du ska trivas med varierade arbetsuppgifter och vara serviceinriktad i en grupp där alla hjälps åt och kunna leverera med god kvalitet även vid ett tidvis högt arbetstempo.

Vi erbjuder
En tjänst på en arbetsplats med goa kollegor där du får varierande arbetsuppgifter och stort eget ansvar.  

Vi är ett växande grossistföretag inom golvbranschen i Sverige med huvudkontor i Växjö. Svegab har varit nästan 40 år i branschen och är välkänt och etablerat. Vi är enda fullsortimentsgrossisten i Sverige som samverkar med alla marknadsledande leverantörer i branschen. Vår breda kompetens, vår servicenivå och våra snabba leveranser är något som vi är extra stolta över.

Anställningen är tills vidare med provanställning. Vi har kollektivavtal.  Arbetsorten är Växjö, tjänsten är på heltid och tillträde är enligt överenskommelse. 

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta vår HR-resurs:
Jenny Skoglund
076-141 01 03

Arbetsplats
Isbjörnsvägen 6B
352 45 Växjö
Sverige

Svegab, en del av SGD, är en golvgrossistkoncern med verksamhet på åtta orter i Sverige. Våra kunder representeras främst av mindre golventreprenörer. SGD har idag ca 80 anställda och är ett helägt dotterbolag till Storskogen, en koncern som består av drygt 50 affärsenheter. 

Kontaktinformation
Jenny Skoglund, 0761410103, jenny@humansolutions.se

Arbetsplats
Isbjörnsvägen 6B

352 45 Växjö

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svegab Växjö AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2020
  • Ansök senast: 14 december 2020

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024