Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu två Ekonomiassistenter (en på heltid och en på 75 %) till vårt team. Brinner du för siffror och ser noggrannhet som något självklart – då är det dig vi söker för att vara med på vår tillväxtresa.
Rollen
Som Ekonomiassistent har du en viktig roll i ett team på fem personer. Man arbetar tätt tillsammans inom avdelningen för att säkerställa god kvalitet på redovisningen samt att vi håller uppsatta dead-lines.
De huvudsakliga uppgifterna består av hantering av kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar samt vissa bokslutsuppgifter såsom månadsavstämningar och rapporteringar. Även redovisning av skatter och avgifter kan förekomma.
Till din hjälp har du våra affärssystem (företrädesvis Navision, men även Pyramid och Visma) samt kollegorna som gärna stöttar och bidrar med sin kompetens när så behövs.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
· Ansvara för leverantörsreskontran (scanning, kontering, bokföring)
· Ansvara för kundreskontran (bokföring, påminnelsehantering, inkassoärenden mm)
· In- och utbetalningar
· Momsredovisning
· Viss löpande redovisning
· Avstämningar
· I övrigt förekommande arbete på en ekonomiavdelning
Kvalifikationer
Vi tror att du har en eftergymnasial ekonomiutbildning inriktad mot redovisning och gärna 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet. Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat. Du behärskar Excel och erfarenhet från Navision är mycket meriterande.
Som person bör du vara noggrann, utåtriktad och prestigelös. Du trivs med att ta eget ansvar, men är ändå en lagspelare.
Känner du att den här rollen matchar din personlighet och kompetens? Sök tjänsten redan idag genom att mejla CV och personligt brev till ansokan@willab.se (märk ansökan ”Ekonomiassistent heltid” / ”Ekonomiassistent deltid”). För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ann-Marie Nyström (CFO) på 0431- 445900 (vxl).
Anställningsform: Heltid/Deltid, tillsvidare (6 månaders provanställning tillämpas)
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Placering: Hålarpsvägen 15, 269 62 Grevie
Arbetstider: Vardagar (08.00 – 17.00)
Vi önskar höra från dig senast den 31/3-2021. Ansökningar och urval hanteras löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut, så skicka in din ansökan redan idag om du känner att detta är en roll som passar dig! Välkommen!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Willab AB Båstad
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Besöksadress

Hålarpsvägen 15
Grevie

Postadress

Box 1180
Båstad, 26925

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024