Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Qstar är en helomfattande bränsleleverantör, med ett ben vardera för direktleveranser och tankstationer. Med 320 tankstationer och över 40 000 direktleveranskunder, förser vi dagligen privatpersoner och företag över hela landet med bränsle. Vi kan också stolt titulera oss en av Sveriges mest hållbara drivmedelsleverantörer, och lägger mycket krut på ett sortiment som erbjuder en mängd förnybara alternativ.

Qstars Station föddes ute på landsbygden med en enda uppgift. Bränsle. 30 år senare har våra automatstationer krupit ut till både i storstäder och motorvägar, men har fortfarande precis samma drivkraft. Att absolut inte leverera något annat än bra bränsle.

Sedan 20 år tillbaka har Qstar Energi också levererat bränsle direkt till kunder i alla möjliga branscher. I takt med att vi växt har vi insett vidden av nyttan vi kan göra - och utökat med smörjmedel och allsköns produkter som gör livet som kund lite smidigare.

Qstar Försäljning AB är i mångt och mycket det ”lilla” bolaget i den stora koncernen med god ekonomisk utveckling och en nettoomsättning på 5,5 miljarder kronor. Vi har en geografiskt spridd organisation med verksamhet i bland annat Norrköping, Gävle, Göteborg och Karlstad med totalt ca 130 anställda. 70-talet av dessa är anställda på huvudkontoret i Norrköping. Verksamheten är en del av den internationella koncernen DCC Plc som bedriver verksamhet inom energi, hälsovård och teknologi.

Vår ambition är att vara Sveriges mest kundvänliga bränsle­bolag och strävar alltid efter att ge våra kunder en personlig serviceupplevelse.

Vi är ett företag som hela tiden vill utvecklas och bli bättre. Detta åstadkommer vi genom trovärdighet, omtanke och framåtanda, vilket genomsyrar hela organisationen. Vi tycker att hälsa och välmående är viktigt och satsar därför på att bland annat ge våra medarbetare möjlighet till fysisk aktivitet på betald arbetstid.

Vi söker nu en Ekonomiassistent till vår kund Qstar Försäljning AB.

Uppdraget är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig till december 2022.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som ekonomiassistent kommer du arbeta brett över ekonomiavdelningen. Du kommer huvudsakligen arbeta med kund- och leverantörsreskontra och andra förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelning.

Din profil

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du;

- Har gymnasial utbildning inriktning ekonomi eller en KY-utbildning med inriktning mot redovisning.
- Har några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Har god systemvana.
- Har god kunskap inom Excel.
- Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.



Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Navision.

Som person är du noggrann, resultatorienterad och en genuin lagspelare där du samarbetar med din grupp för att nå gemensamma mål. Du har lätt att kommunicera externt med tex kunder och leverantörer. När det inte blir som du har tänkt har du förmågan att gå den nya vägen med samma entusiasm och positivitet med bibehållet fokus. Du skapar och bygger relationer inom organisationen på ett naturligt sätt, och har en självkännedom kring vad dina styrkor är och vilka delar du behöver stöttning i. Du är lösningsorienterad och identifierar och hittar lösningar på komplexa problem.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Linda Connbo och nås på 070-7950189 eller på linda.connbo@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2021
  • Ansök senast: 16 maj 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024