Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän erbjuder försäkringar och banktjänster samt fastighetsförmedling under samma tak. Vi ägs av våra kunder och har kontor i hela Göteborg och Bohuslän, ett område som vi gillar skarpt. Som kundägda är det dessutom naturligt för oss att driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete där våra kunder tillika ägare bor. Vi tar ansvar för att bidra till ett schysstare samhällsklimat genom hållbara satsningar för vår miljö, vårt samhälle och vår ekonomi.

Till vår redovisningsgrupp på vårt huvudkontor i Göteborg söker vi en ekonomiassistent med erfarenhet inom redovisning. Tjänsten är ett vikariat på ett år.

Vårt erbjudande
Du kommer till ett bolag som har hjärtat hos sina kunder. Vi får utmärkelser för att vi är kundernas favorit inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Det är vi riktigt stolta över. Vi vill att våra medarbetare mår bra och därför har vi stort fokus på hälsa. Som medarbetare hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur.

Din utmaning
I rollen som ekonomiassistent arbetar du framförallt med leverantörsreskontra, bokföring, kontoavstämningar och övriga arbetsuppgifter på vår ekonomiavdelning. Du ingår i vårt redovisningsteam om fem personer. Vi arbetar tillsammans men arbetet är också i hög grad självständigt med många kontaktytor. 

Vem är du?
Du har flerårig erfarenhet från redovisning, leverantörsbetalningar och avstämning. Du är van att arbeta i office-programmen, speciellt Excel. Du är noggrann och strukturerad med förståelse för redovisning ur ett helhetsperspektiv.  Du uttrycker dig väl i tal och skrift och är noga med detaljer. För att lyckas i rollen krävs det att du är serviceinriktad, har lätt för att ta egna initiativ och kan arbeta fokuserat under tidspress mot ibland snäva deadlines. 
Du är en lagspelare som gillar att sprida energi till teamet. Eftersom vi erbjuder kunden allt under samma tak vill vi att du lyfter blicken och samspelar med dina kollegor. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: enkla, engagerade och professionella.

Låter det spännande?
Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag.

Sista ansökningsdag: 2021-11-03 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Gruppchef redovisning Jenny Wittback, 031-63 16 62
Facklig kontaktperson Carl Åsevi, 031-63 80 59
HR affärspartner Bette Mellgren, 0705-39 11 42

Vår rekryteringsprocess
Du ansöker enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett fördomsfritt och kompetensbaserat arbetssätt och därför rekryterar vi utan personligt brev och med urvalsfrågor och tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Efter att du sökt genom att svara på urvalsfrågorna kommer du att få en testinbjudan skickad till dig om du stämmer in på det vi söker. Testerna är två arbetspsykologiska tester. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sabina Svensson
031-61 72 10

Sammanfattning

Besöksadress

Östra Hamngatan 32
None

Postadress

41104
1480, 41104

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024