Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Som ekonomiassistent hos oss ansvarar du för inbetalningar, utbetalningar och andra ekonomiska företeelser i företaget. Samt att se till att arbetsgivaravgifter, skatter och moms betalas in i tid. Tjänsten är ett deltidsvikariat på sex månader med möjlighet till förlängning.
Arbetsuppgifter
Hantering av inkomna fakturor och leverantörsbetalningar
Framtagning av underlag till revisorer
Hantera post
Kundinbetalningar
Hantering av påminnelser till kunder
Löneadministration
Hantering och support av inkommande mail
Inköp
Övrigt förekommande administrativa uppgifter
Kontakt med externa revisorer och myndigheter
Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom ekonomi. Du bör ha tidigare erfarenhet av enklare bokföring, hantering av fakturor och administrativa uppgifter. Som person ser vi att du trivs i en drivande roll där du får ta ansvar. Du värderar ett gott samarbete, besitter god kommunikationsförmåga samt tycker det är kul att lära dig nya system och arbetsuppgifter.
Om oss
Swedish Nutra AB är ett Malmöbaserat företag som producerar och distribuerar kosttillskott över hela världen. Vi är ett mindre familjeföretag som prioriterar en trevlig arbetsmiljö och är mycket måna om att varje enskild individ trivs. Hos oss erbjuds en initiativrik miljö med goda möjligheter att utvecklas och växa i sin arbetsroll. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i rekryteringsprocessen.
Välkommen med din ansökan!
Skicka ansökan till:
charlotte.mcgee@swedishnutra.com
Ansökan bör innehålla
CV
Personligt brev
Två referenser


Startdatum
November 2021

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedish Nutra AB Malmö
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Postadress

Aspögatan 1
Malmö, 21124

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024