Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Öckerö kommuns fastighetsbolag. Beläget i en fantastisk skärgårdsmiljö med närhet till Göteborg
Är du en engagerad och driven medarbetare som trivs i sammanhang där du får ta stort ansvar?
Vi på Öckerö Fastigheter söker dig som vill bli en del av ett trevligt team, i dagsläget bestående av 20 medarbetare. Hos oss erbjuds du en roll där du får möjlighet att utveckla dig själv, din tjänst och bolaget.
Koncernen Öckerö Fastigheter ägs helt av Öckerö kommun. Vi bygger och förvaltar bostäder, lokaler, servicehus, skolor, idrottsanläggningar och IT-infrastruktur. Genom våra verksamheter är vi en stor del av öbornas vardag – och ett kraftfullt verktyg för en stark och hållbar utveckling av Öckeröarna.
Vi äger 438 bostäder och ungefär 55 000 kvm lokalyta. Dessutom bygger vi stadsnät av fiber på samtliga kommunens öar.
Öckerö Fastigheter vill verka för en bättre vardag för alla som bor och arbetar på våra vackra öar. För oss är Service och Trygghet våra viktigaste ledord.
Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med:
Administratör och ansvarig för bolagets ekonomi-, löne- och faktureringsprogram
Löpande redovisning
Månatliga avstämningar av väsentliga konton
Ansvar för hyresavisering
Deklaration av moms och sociala avgifter
Kund- och Leverantörsreskontra
Löneadministration

Du ingår i verksamhetsområdet Marknad & administration som idag består av tre medarbetare. Ni bildar ett tight team och tillsammans ansvarar ni för administrativa uppgifter såsom uthyrning, hyresavisering, marknadsfrågor, redovisning, bokföring, prognoser och andra administrativa uppgifter på kontoret.
Vi erbjuder
Hos oss på Öckerö Fastigheter blir du en viktig spelare i vårt team. Är du intresserad av offentlig sektor är detta rätt riktning för dig då du i rollen ges möjlighet att vara med och påverka.
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast efter överenskommelse
Om dig
Vi tror att du som söker har utbildning med inriktning mot ekonomi/redovisning. Att du är strukturerad och noggrann. Vi ser gärna att du har en positiv och lösningsorienterad inställning och bidrar aktivt till ett gott samarbete på bolaget.
Utöver ovan tror vi att du:
Har god datorvana
Kommunicerar tydligt i både tal och skrift
Innehar goda kunskaper och praktisk kompetens inom bokföring, redovisning och momsredovisning, helst inom fastighetsbranschen
Har lätt för förändringsarbeten och aktivt säker ny information som kan utveckla dig och din roll

För att trivas i rollen som ekonomiassistent söker vi dig som är driven och van att ta egna initiativ. God förmåga att strukturera ditt arbete och att du är ansvarstagande. Du är social, ansvarstagande och självständig.
För att passa in hos oss söker vi dig som är engagerad och prestigelös, du ser vad som behöver göras och innehar en vilja att ta dig an nya uppgifter. Hos oss arbetar vi för att man ska stödja varandra, varför det kan bli aktuellt att under tider utföra arbetsuppgifter som ligger utanför ditt direkta ansvarsområde.
Ansökan
Du bifogar din ansökan genom att fylla i formuläret. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du inkommer med din ansökan snarast möjligt. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Öckerö Fastighets AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2021
  • Ansök senast: 11 december 2021

Postadress

Lammholmsvägen 8
Öckerö, 47522

Liknande jobb