Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Stadium är en av Europas största sportkedjor och vill inspirera samt ge fler människor möjligheten till ett aktivt liv. Några av Stadiums grundstenar är energi, mod och laganda vilka tillsammans med alla medarbetares passion och tävlingsanda har hjälpt Stadium framåt i sin tillväxtresa. Stadium vill dock alltid framåt och stannar inte här, för genom innovation och enkelhet fortsätter de att utveckla nya koncept, fler produkter och varumärken på marknaden.

Vill du bli en del av Stadium? Se då till att join the movement.



Din roll

I din roll som ekonomiassistent tillhör du Redovisningsteamet och avdelningen Leverantörsreskontra. Teamet består av ca fyra - sex personer och även om ni jobbar självständigt så har ni alla gemensamma mål och arbetsuppgifter. Rollen som ekonomiassistent är på heltid och du jobbar 08.00 - 17:00 med möjlighet till flex. I denna roll jobbar du dina första sex månader som konsult via Clevry men målbilden är att du därefter får en anställning på Stadium såvida alla parter är nöjda.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Som ekonomiassistent har du en supporterande och varierad roll då du och dina kollegor har ett rullande schema och olika fokusområden. Din uppgift som ekonomiassistent är att säkerställa ett effektivt, enkelt och korrekt flöde av både omkostnads- och varufakturor och du ansvarar för allt från inläsning av leverantörsfakturor till attesthantering och matchning av fakturor. I rollen ingår också mycket problemlösning och avvikelsehantering. Som ekonomiassistent har du en central och viktig roll då du är kontaktperson för leverantörer samt mellan olika avdelningar internt på Stadium.



Din profil

Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi och tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du kan exempelvis ha jobbat som ekonomiadministratör eller ekonomiassistent ett par år och söker dig nu vidare till nya utmaningar. Har du en vidareutbildning inom ekonomi/redovisning är detta meriterande och så även erfarenhet av IFS. Ett krav för denna tjänst är att du obehindrat kan kommunicera på svenska i tal och skrift.

Som person tror vi att du som söker är nyfiken och noggrann. Du letar ständigt efter utvecklingsmöjligheter och förbättringar för att uppnå både effektivitet och enkelhet. Vidare är du en prestigelös lagspelare som är både ansvarstagande och ordningsam. Du är tydlig i din kommunikation och trivs i en bransch där hälsa, välmående, ett högt tempo och ständig utveckling alltid är i fokus!



Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig konsultchef på elin.karlsson@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2022
  • Ansök senast: 9 september 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024