Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Med över 1,2 miljarder i omsättning och mer än 700 anställda har Ohlssons-koncernen vuxit från ett litet familjeföretag till en koncern i framkant inom återvinning, transport och entreprenad. Som en del i vår tillväxtresa söker vi nu en Ekonomiassistent med mycket fokus på kundsupport.
Som ekonomiassistent hos oss består din arbetsdag av redovisningsrelaterade kundsupportfrågor och administration av koncernens kund- och leverantörsreskontror.
Arbetsuppgifterna inkluderar även:
· Hantering av redovisningsrelaterade kundsupportärenden
· Betalningsbevakning, påminnelsehantering och inkassoadministration
· Ankomstregistrering och preliminärkontering av leverantörsfakturor
· Stöd till organisationen med diverse utredningar inom ekonomiavdelningen
Du kommer att vara en del av ett team på tre personer som tillsammans fördelar de löpande arbetsuppgifterna, samtidigt som ni samarbetar och stöttar varandra i det dagliga arbetet.
För att vara aktuell för den här tjänsten behöver du ha en grundutbildning inom ekonomi och gärna några års erfarenhet av t.ex. kundsupportarbete och reskontraadministration. Som den vana datoranvändare du är tycker du att Excel är ett viktigt hjälpmedel till dina dagliga arbetsuppgifter.
Du trivs med att jobba tillsammans med andra i ett snabbt tempo med varierande arbetsuppgifter. Vidare drivs du av att hjälpa kunder, leverantörer och kollegor som löpande ställer frågor. Några egenskaper som är fördelaktiga att ha i den här rollen är att du är nyfiken, engagerad, ansvarstagande, strukturerad och noggrann.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du kommer att vara placerad i våra nya fina lokaler i Landskrona.
Undrar du över något? Kontakta Sofie MacLeod på telefon 010-45 00 217.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 2022-04-24 via vår hemsida www.ohlssons.se, urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Personaladministratö Sofie MacLeod
0418-450217
Personaladministratö Sofie MacLeod
010-45 00 217
Personaladministratö Sofie MacLeod
010-45 00 200
Personaladministratö Sofie MacLeod
010-4500217
HR-Chef Thomas Svanberg
010-45 00 200
Driftschef Ann-Sofie Wijkander
010-4500200

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OHLSSONS I LANDSKRONA AB LANDSKRONA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Besöksadress

VARVSVÄGEN 91
LANDSKRONA

Postadress

VARVSVÄGEN 91
LANDSKRONA, 26135

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024