Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vill du ta steget att jobba på ett internationellt bolag och jobba med ekonomi?

Vi söker en social person med huvudet på skaft som vill jobba på ett bolag där möjligheterna är oändliga. Det går att klättra sig vidare i företaget för den personen som har rätt inställning.

Att vara en lagspelare som förstår att sin del av det stora är också viktigt då detta är en nyckelroll på företaget. Stämningen på Sedgwick är god och trivsam och de är många som jobbat länge och som verkligen trivs. behöver vara bekväm med att kommunicera både på engelska och svenska i både tal och skrift då kontaktytorna är både många och varierande.

ARBETSUPPGIFTER

• Ansvara /hjälpa till med kundreskontra och leverantörsreskontra
• Hantering av betalfiler och återrapportering från banken
• Skapa fakturor och manuella betalningar
• Stämma av och rapportera inkommande betalningar
• Allmänt administrativt arbete som att underhålla registervård

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent på Sedgwick ser vi att lämplig kandidat:

• Gymnasieexamen gärna med inriktning från ekonomi eller Högskoleutbildning i ekonomi

• Arbetslivserfarenhet från roller från servicebranschen
• Viljan att göra ett bra jobb och ta eget initiativ
• God datorvana och grundläggande erfarenhet i Excel
• God kommunikation i engelska både i tal och skrift
• Strukturerad, noggrann samt ha ett öga för detaljer
• Engagerad och öppen för att lära mer och att visa intresse för företaget

• Det som Sedgwick erbjuder förutom fast lön är extra semesterdagar, matbidrag, friskvård samt pensionsavsättning etc. Tillträde är beroende på eventuell uppsägningstid. Varmt välkommen med din ansökan!
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter och du söker enkelt genom att registrera ditt CV genom att klicka på ansökningsknappen nedan eller med din Linkedin-profil. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Jan Snellman på hannah.cheadle@firstreserve.se eller på telefon

070795 80 21. Med hänvisning till GDPR och din integritet har vi ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Reserve AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 augusti 2022
  • Ansök senast: 5 september 2022

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Box 1557
Solna, 17129

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024