Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som är ekonomiassistent och redo för en ny spännande utmaning. Har du arbetat som ekonomiassistent eller i liknande roller tidigare? Har du erfarenhet av arbetsuppgifter som kund- och leverantörsreskontra, varit behjälplig vid bokslut, in- och utbetalningar samt löpande bokföring? Tveka då inte att söka till detta uppdrag!

Vi söker nu en ekonomiassistent till ett heltidsuppdrag på sju månader i Helsingborg. Rollen innefattar allt ifrån fakturering, både stora och enstaka till hantering av bokföring och månadsavstämningar.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Uppföljning kundreskontra, påminnelse & inkassokörningar
• Uppföljning kundreskontra, dåliga betalare, avskrivningar
• Kundärenden – svara på fakturafrågor, telefon, mail o posthantering.
• Hantering av inkassoärenden och kontakt med inkassobolag.
• Kreditering av fakturor
• Hantering av återbetalningar/utbetalning till kunder
• Hantering av e-fakturaanmälningar
• Hantering av autogiroanmälningar
• Månadsavstämningar kundfordringar och bevakningskonto
• Följa och förstå processer
• Vara stöd till kollegor och till övriga enheter i ekonomiska rutiner
• Kontroll av taxor

Vem söker vi?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete som ekonomiassistent och har arbetat med kundreskontra. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller en KY-utbildning med inriktning mot ekonomi och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i olika typer av affärssystem. Du är som person noggrann, positiv, lösningsorienterad och prestigelös. Vidare arbetar du självgående, trivs samtidigt bra i team och besitter en god samarbetsförmåga.

Om ansökan:

Är du den vi söker till detta uppdrag? Skicka då in din ansökan direkt! Uppdraget är tilltänkt att starta omgående och beräknas till ca 2022-02-28 med eventuella möjligheter till förlängning. Urval kan komma att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Karin Thorstensson, karin.thorstensson@jurek.se, 073-980 69 27
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 2 november 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024