Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på deltid som initialt varar i 8 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Heras AB. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. Detta är ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida

Om företaget:

Heras AB designar, tillverkar, installerar och servar områdesskyddslösningar inom företags- gemenskaps- och industrisektorerna. De är ca 100 medarbetare i Sverige på 6 olika platser och verkar även internationellt med rötter i Nederländerna. De beskriver sin företagskultur som inkluderande och öppen där alla medarbetare ställer upp för varandra – i vått och torrt. Heras sitter i luftiga och moderna lokaler, beläget på Långeberga Industriområde.

Arbetsuppgifter:

På ekonomiavdelningen arbetar ekonomichef, redovisningschef, Business Controller samt två ekonomiassistenter som hanterar kundreskontra och leverantörsreskontra. Här arbetar man i bästa laganda med högt i tak!
I rollen som ekonomiassistent stöttar du nuvarande ekonomiassistenter i deras reskontraarbete under en tid då rutinbeskrivningar ska skapas, processer ska säkras, kompetensutbyte ska ske för att lägga en stabil grund framåt. Här är ditt bidrag viktigt och uppskattat. Då uppdraget löper över sommarmånaderna blir troligen rollen utökad under denna period för att täcka upp i semestertider.

• Leverantörsreskontra
• Kundreskontra
• Övriga administrativa uppgifter görs i systemen Pagero, Rillion One och Navision

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• God data och systemvana med kunskap inom Navision
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Vi söker dig som har minst något års erfarenhet som ekonomiassistent. Som person är du självklart noggrann, strukturerad, ordningsam och har lätt för att samarbeta. Du kan ta till dig nya system och är inte rädd för att stötta där det behövs. Du är prestigelös, har lätt för att kommunicera och ser gemenskapen och samarbetet med kollegor som en självklarhet. Du har tidigare arbetat i systemet Navision.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 12 januari 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024