Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

EKONOMIASSISTENT TILL KUND I SOLNA

Är du ekonomiassistent alternativt junior redovisningsekonom och gillar att arbeta både i team likväl självständigt? Trivs du i en snabb och spännande miljö? Vi på Talents of Sweden söker nu en skicklig ekonomiassistent till vår kund som sitter i fräscha lokaler i Solna.

Start: Omgående, senast månadsskiftet januari/februari

Du kommer initialt att vara konsult de första sex månaderna för att därefter bli överrekryterad till kund.





Om möjligheten 
Vill du arbeta som ekonomiassistent i ett bolag inom fastighetsbranschen? Vår kund söker nu en serviceinriktad ekonomiassistent till reskontra-avdelningen. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara inom leverantörsreskontra och kundreskontra med särskilt fokus på leverantörsreskontra. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att hantera inkommande leverantörsfakturor, in-och utbetalningar, ta emot kundreklamationer, kreditering av kundfakturor, utföra avstämningar samt supportera interna enheter. Du kommer tillhöra en arbetsgrupp som består av 5 personer. Vi är ett öppet och drivet team med högt i tak där man får vara involverad i många olika projekt och processer.

Vem är du?
Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning i ekonomi och minst tre års erfarenhet av arbetsuppgifterna sedan tidigare. Du har stor förståelse för ekonomisystem och har grundläggande kunskap i Excel. Du är van att hantera stora flöden på ett strukturerat och noggrant sätt. Du har lätt för att komma in i nya processer och rutiner samtidigt som du är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift. Tidigare erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet IFS samt kunskap om byggmoms är meriterande.



För att lyckas i den här rollen ser vi att du är effektiv och engagerad och gillar att få saker och ting gjorda. Du är flexibel, kommunikativ och relationsskapande. Struktur och organisation är viktigt för dig och problemlösning ligger dig varmt om hjärtat. Du är van att hålla deadlines och hanterar stress på ett klokt sätt.



Vi svarar gärna på frågor
För frågor om tjänsten kontakta Rebecca Jonas på telefon 073-670 88 50 eller rebecca.jonas@talentsofsweden.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

Sökord: ekonomiassistent, kundreskontra, leverantörsreskontra, bokföring, administration, rekrytering, junior redovisningsekonom, system, engelska

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talents of Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 januari 2023
  • Ansök senast: 16 januari 2023

Besöksadress

Engelbrektsplan 2
None

Postadress

Engelbrektsplan 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024