ekonomiassistent

ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en engagerad, noggrann och ansvarsfull person med ett intresse för ekonomi och en vilja att växa i tjänsten som ekonomiassistent på ett uppdrag hos vår kund i Kopparberg. Som ekonomiassistent kommer du att arbeta främst med budget- och prognosarbete, bokföring, inventering, inköp och månatliga avstämningar av balanskonton samt diverse kontanthantering. Uppdraget ger dig en möjlighet att få en god inblick i företagets spännande verksamhet och du kommer även att vara delaktig i att effektivisera och kvalitetssäkra ekonomiarbetet på företaget. Din roll som ekonomiassistent kommer att vara att stödja verksamheten i ekonomiska frågor samt vara en operativ resurs i ekonomiska analyser och utredningar.


Tjänsten startar omgående och pågår initialt i 3 månader med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. Uppdraget är på 80% och arbetet sker på plats under arbetstiderna 07:30-16:00 på följande dagar: Måndag, tisdag, torsdag och fredag


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-02-06. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta david.erzberger@randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansvarsområden
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta främst med budget- och prognosarbete, bokföring, inventering, inköp och månatliga avstämningar av balanskonton samt diverse kontanthantering. Uppdraget ger dig en möjlighet att få en god inblick i företagets spännande verksamhet och du kommer även att vara delaktig i att effektivisera och kvalitetssäkra ekonomiarbetet på företaget. Din roll som ekonomiassistent kommer att vara att stödja verksamheten i ekonomiska frågor samt vara en operativ resurs i ekonomiska analyser och utredningar.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har följande kvalifikationer:


3-årig gymnasial utbildning mot ekonomi eller motsvarande
Erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete med månadsbokslut, redovisning, avstämningar, kund- och leverantörskontra
Mycket goda kunskaper i Officepaketet och IT-kompetens
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
B-körkort är ett krav



Meriterande
Högskoleutbildning inom ekonomi
Erfarenhet av ekonomiarbete från statlig eller annan offentlig verksamhet
Erfarenhet från budgeteringsprocessen, planering, utfallsanalys, uppföljning, avvikelserapportering, prognos, mm
Erfarenhet från arbete inom UBW (Agresso m.fl.)
Erfarenhet från andra system som Visma proceedo och Diabas.


Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2023
  • Ansök senast: 6 februari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024