Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Onninen erbjuder heltäckande material- och informationsflödeslösningar till entreprenörer, industrin, offentliga organisationer och återförsäljare av tekniska produkter samt leverantörer. Vi är ett finskt bolag och har funnits i branschen sedan 1913. Onninen har totalt 3 200 medarbetare i Finland, Sverige, Norge, Polen och Baltikum. Vår pro forma omsättning 2015 var cirka 1,5 miljarder euro. Onninen Oy är en del av Kesko-koncernen.
www.onninen.com

Våra värderingar är grunden för all verksamhet inom Onninen och ska genomsyra såväl aktivt ledarskap som aktivt medarbetarskap. Onninen erbjuder professionell utveckling och många interna karriärsmöjligheter. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och främjar friskvård och en balans mellan arbete, privat och familjeliv.


Onninen söker en driven och stresstålig ekonomiassistent till reskontra.

Som Ekonomiassistent på reskontra kommer du att arbeta både med leverantörsfakturor och omkostnadsfakturor för att säkerställa det fortlöpande arbetet på avdelningen. Du kommer också att vara delaktig i att driva projekt att digitalisera MM/AIV. Du rapporterar till Redovisningschefen och kommer att ingå i ett team om 7 medarbetare. Placering är på vårt administrativa center i Örebro.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- Registrering, kontering av leverantörs- och omkostnadsfakturor
- Behandling av inkommande lagerfakturor; kontroll av att fakturan stämmer mot inköpsorder, samt kontroll mot det som blivit inlevererat på lager
- Behandling av inkommande direkt- och transitfakturor; kontroll mot inköpsorder samt fakturering av dessa till kund
- Behandling av inkommande kreditfakturor; kontroll av att kreditfakturan stämmer mot kreditorder till kund, kreditering till kund, och kreditbevakning från leverantörer
- Administrera leverantörsregistret och leverantörreskontran i Affärssystemet SAP
- Kontering av fakturor och/eller kontroll att de är riktigt konterade
- Utskick av fakturor för kontroll och attest enl gällande attestregler
- Leverantörsbetalningar

Vi söker dig som har någon form av ekonomiutbildning, på lägst gymnasienivå. Önskvärt är erfarenhet från leverantörreskontra. Du ska ha datavana och goda kunskaper i office, främst word och excel. Meriterande är kunskaper i affärssystemet SAP och erfarenhet av att driva projekt.
Då Onninen är ett internationellt företag där koncernspråket är engelska är goda kunskaper i engelska en förutsättning.

För att trivas som ekonomiassistent är det viktigt att du är driven person med god samarbetsförmåga. Vidare ska du vara systematisk i ditt arbetssätt, lösningsorienterad och ha hög stresstolerans.

För oss på Onninen är det viktigast att hitta personer med rätt kompetens och personliga egenskaper för varje tjänst. Därför välkomnar vi alla sökande som uppfyller våra krav oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund

Vi ser fram emot din ansökan! Vi vill ha ansökan med komplett CV senast den 2016-12-11. Urval sker löpande varför tjänsten kan bli tillsatt innan ansökningstidens utgång.

Vi undanber vänligen erbjudanden om annonserings och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.




Utbildningsinriktning:
- Ekonomi

Utbildningsnivå:
- Gymnasium

Kontaktpersoner på detta företaget

Sandra Ekström

Mats Leek

Chef Expresserna Jan Kahlin

Kategorichef Peter Ekdahl

Pricing Manager Daniel Håkansson
070-231 82 66
Chef Expresserna Jan Kahlin

Försäljningschef Kenneth Jakobsson

Butikschef Ing-Mari Thim

HR-administratör Sandra Ekström

Chef Expressbutikerna Jan Kahlin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Onninen AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • - Fast lön
  • Heltid. Tillsvidare.
  • Publicerat: 11 november 2016

Besöksadress

Sundbybergsvägen 9
None

Postadress

Sundbybergsvägen 9
Solna, 17173

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024