Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

OM TJÄNSTEN

OIO söker i samarbete med vår partner inom medicinteknik en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Avdelningen består av 25 kollegor med olika kompetensområden. Du kommer att arbeta brett med alltifrån uppläggning av nya leverantörer till att förbereda och skicka betalningar. Du kommer att ha en nyckelfunktion i teamet som är ansvariga för Accounts Payable (AP), där dina ansvarsområden berör leverantörsreskontran samt utbetalningar. Teamet, som består av 7 personer, tar gemensamt hand om 10 olika bolag och hanterar därtill upp mot 35 000 fakturor i månaden. Som en del av teamet kommer du att hantera momsflöden och fakturor från hela världen, och ditt arbete kommer att vara av väsentlig betydelse för att säkerställa en friktionsfri ekonomisk process. Vidare kan även kontoavstämningar liksom vissa bokföringsordrar förekomma. För rollen eftersöks en person med en stor vilja och engagemang, och som är öppen för att lära sig mer om moms-hantering.

VI SÖKER DIG SOM
Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Besitter goda kunskaper i Officepaketet med fokus på Excel
Arbetat i något ERP-systemen, meriterande om detta är M3
Har flytande kunskaper i svenska och engelska i både skrift och tal då det används i det vardagliga arbetet


Meriterande:

Kunskaper inom moms
Erfarenhet av M3
Erfarenhet av Medius Flow och ReadSoft


Det utlovas en bred roll där du bland annat kommer att jobba med att registrera och matcha varufakturor och göra slutkontroller av fakturor i Medius Flow. I dina uppgifter ingår också att vara en support till både interna och externa kontakter. Det kan vara att göra en uppsättning av EDI för leverantörer. För att lyckas i rollen krävs att du är ansvarstagande och proaktiv, du vill ligga i framkant. Vi ser att du är en lagspelare då du samarbetar nära dina kollegor. God samarbetsförmåga, noggrannhet och en ansvarstagande karaktär är tre väsentliga egenskaper i rollen som ekonomiassistent hos vår partner.

OM ANSTÄLLNINGEN
Detta är ett konsultuppdrag på initialt ett år där du blir anställd av oss på OIO.

Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Omgående
Placering: Göteborg/Mölndal
Kontaktperson: Armin Rizvanovic
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024