Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Är du en engagerad och noggrann person som har ett stort intresse av ekonomi och administration?  Då är denna tjänst något för dig!
Vi söker en engagerad och självgående ekonomiassistent/administratör för att stärka vår kunds ekonomiteam. I rollen kommer du att vara en viktig del av teamet och ha en central roll i att säkerställa effektiv hantering av ekonomiska processer och upprätthålla hög kvalitet i våra verksamhetsflöden.
Ansvarsområden:
Kvalitetskoordinator: Ansvarig för att registrera händelser i kvalitetssystemet enligt företagets interna ISO9001-manual.
Leverantörs- och kundreskontra: Registrering av leverantörsfakturor och framtagande av betalningsfiler till bankgirot, avstämning av kund- och leverantörsreskontra månadsvis, registrering av kundinbetalningar och leverantörsbetalningar.
Kontorsansvarig: Öppna posten och distribuera, hantera telefonväxeln.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Registrering av leverantörsfakturor och framtagande av betalningsfiler till bankgirot.
Fakturering.
Avstämning av kund- och leverantörsreskontra månadsvis.
Registrering av kundinbetalningar och leverantörsbetalningar.
Öppna posten och distribuera.
Hantera telefonväxeln.
Registrering av händelser i kvalitetssystemet enligt rollbeskrivning för kvalitetskoordinator i företagets interna ISO9001 manual.

Vi vet inte vem du är än men vi vet att du har:
Flytande kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Erfarenhet av att arbeta med affärssystem, fördelaktigt om du har erfarenhet av Pyramid. Tidigare erfarenhet från export/importföretag och ISO-certifierade företag är meriterande.
Mycket god samarbetsförmåga och prestigelös attityd.

Övrig information Start: Enligt överenskommelse och gärna så snart som möjligt. Uppdraget sträcker sig fram till 2023-12-31 med goda chanser till förlängning.
Omfattning: Måndag till Fredag 8-17
Placering: Nordöstra Stockholm

Erbjudande
Kunden är ett välkänt, framgångsrikt och stort företag som verkar inom tillverkningsindustrin. Uppdraget innebär således att du får in en fot hos en aktör i en bransch med mycket att erbjuda.

Tjänsten är en heltidstjänst och tillträds omgående eller efter överenskommelse. Uppdraget löper som tidigare nämnt initialt till och med 2023-12-31 med goda chanser till förlänging

Rekryteringsprocessen
Rekryteringsprocessen innehåller intervjuer med både Barona och kund. Slutligen genomförs en referenscheck tillsammans med en bakgrundskontroll. Med hänvisning till GDPR kan vi tyvärr inte ta emot din ansökan via email eller telefon. 

Frågor om tjänsten hänvisas till Elin Nilsson (elin.nilsson@barona.se)

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu!

Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu!
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Nilsson på elin.nilsson@barona.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SE Barona Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juni 2023
  • Ansök senast: 17 juli 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024