Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en driven ekonomiassistent som vill ta dig an nästa utmaning och arbeta på ett bolag som är världsledande inom sin bransch som gör skillnad inom vården? Har du tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra från ett större internationellt bolag? Är du redo för att börja det nya året med att ta nästa steg i karriären och utvecklas vidare tillsammans med ett erfaret team? Tveka då inte och sök uppdraget hos Mölnlycke Health Care inom AP/Purchase-to-Pay!

Ansvarsområden
Du kommer att vara placerad Mölnlycke Health Cares kontor i Gamlestan i Göteborg.


Exempel på arbetsuppgifter:
Arbeta med stora flöden och hantera leverantörsreskontra
Ansvara över ditt eget område/marknad
Administration med tillhörande arbetsuppgifter
Bygga relationer både internt och externt

Dina arbetsuppgifter kan komma att förändras med tiden beroende på dina tidigare erfarenheter, men inledningsvis kommer du att specialisera dig mot ett visst land/marknad och område. 


Detta är ett konsultuppdrag via Randstad med start omgående. Sök redan idag då tjänsten kan komma att bli tillsatt innan ansökningstiden löpt ut.


Som konsult hos Randstad Finance får du inte bara konkurrenskraftig lön, generösa förmåner och kollektivavtalade villkor. Du får även fri tillgång till vårt omfattande utbud av kompetensutvecklande utbildningar inom system, språk och ekonomi. Såsom bokslut, SAP, IFRS, koncernredovisning och många fler. För dig som är senior specialist som vill spetsa till dina personliga färdigheter finns det möjlighet att gå vårt soft skills program. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande
Erfarenhet av arbete på en ekonomifunktion som ex: Ekonomiassistent, redovisningsassistent eller likvärdigt
Kunskap inom SAP och Excel
Mycket goda kunskaper i engelska (tal och skrift)

Det är meriterande om du har kunskap i Readsoft eller Concur. Det är också en fördel om du arbetat i en internationell miljö eller på en större ekonomiavdelning samt är van vid stora flöden. Är du dessutom flerspråkig är det något som är ett stort plus i kanten.


För att axla rollen är det viktigt att våga ta för sig och att vara orädd för att kunna ta sig an nya arbetsuppgifter. Att vara driven, ambitiös och att kunna motivera sig själv i arbetet är några av nycklarna för att lyckas. Att samtidigt ha en god analytisk förmåga, vara ansvarstagande och att utmana rådande strukturer är andra egenskaper som värdesätts. Vi ser också gärna att du är serviceinriktad, flexibel och anpassar dig lätt till förändringar. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2024
  • Ansök senast: 21 januari 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024