OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent – Ta nästa steg i din karriär!
Är du en öppen, ärlig och tydlig person som trivs i en roll där kommunikation och noggrannhet står i fokus? Vill du vara en del av ett sammansvetsat team där du får ta ansvar och bidra till ekonomiteamets framgång? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Om rollen
Som ekonomiassistent spelar du en nyckelroll i företagets ekonomifunktion. Du hanterar löpande bokföring, fakturering och leverantörsreskontra samt säkerställer att ekonomiska transaktioner registreras korrekt. Du arbetar nära ekonomichefen och övriga kollegor för att skapa effektiva ekonomiprocesser. Ditt arbete bidrar till att företaget har en stabil och pålitlig ekonomisk grund att stå på.
Du kommer att tillhöra Ekonomiavdelningen, som idag består av fem personer. Här arbetar man med raka rör, tydlig kommunikation och en stark vilja att hjälpa varandra framåt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
•Stötta upp kund- och leverantörsreskontran, med fokus på kundreskontra.
•Säkerställa att fakturor skickas i tid och samarbeta med andra avdelningar för att optimera faktureringsprocessen.
•Hantera återrapportering från bank vid inbetalningar samt utföra avstämningar.
•Driva in kundfordringar och hantera kravprocesser på ett professionellt och tydligt sätt.
•Medverka i viss redovisning och bokslutsarbete vid behov. Erfarenhet är en fördel men inte ett krav – viktigast är att du är flexibel och vill bidra.
•Säkerställa att ekonomifunktionen fungerar smidigt under sommaren, särskilt under semestermånaderna. Det är viktigt att du kan arbeta under juli månad då kontoret är öppet hela sommaren.
Här får du möjlighet att arbeta i en flexibel och utvecklande miljö där din tydlighet och kommunikationsförmåga kommer vara avgörande för att skapa effektiva arbetsflöden.
Vi söker dig med
•Ekonomiutbildning på YH- eller högskolenivå
•Minst 2 års erfarenhet som ekonomiassistent
•Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
•En öppen, ärlig och tydlig kommunikationsstil
Om vår kund
Vår kund erbjuder tekniska lösningar inom video- och mötesteknik för både event och permanenta installationer. De är en rikstäckande helhetsleverantör som hjälper kunder från idé till genomförande, och de har även global räckvidd genom sitt nätverk.
Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
Rekryteringsprocess
Vi genomför rekryteringsprocessen i följande steg:
•Intervjuer med Framtiden
•Referenstagning
•Slutlig intervju med kundföretaget
Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Villkor
Omfattning: Heltid
Start: Maj 2025
Placering: Hägersten
För denna tjänst kommer du under inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli direktanställd hos kundföretaget.
Vill du ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett framgångsrikt företag? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996