Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker en ekonomiassistent som vill vara en del av ett spännande uppdrag där du stöttar ekonomer inom underhållsekonomi. Rollen innebär en varierad vardag med fakturahantering, bokslutsarbete och andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter. För rätt person finns goda möjligheter till utveckling och att ta sig an nya utmaningar. Uppdraget omfattar heltid och utförs på kontor i Sundbyberg, med möjlighet till viss distansarbete. Uppdraget sträcker sig ett år med start 5 maj.

Ansvarsområden
Hantering av leverantörsfakturor, inklusive kontering
Skapa underlag för kundfakturor
Medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut (exempelvis reserveringar och kontoavstämningar)
Utföra löpande ekonomiska arbetsuppgifter och ekonomiska utredningar
Arbeta i affärssystemet UBW/UNIT4 (Agresso)
Samarbeta med ekonomer och andra intressenter för att säkerställa korrekta och effektiva ekonomiprocesser

Säkerhetsprövning
Uppdraget kräver säkerhetsprövning och registerkontroll, vilket kan ta 8–10 veckor. Uppdraget kan inte påbörjas innan denna process är genomförd.
Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Kvalifikationer
Gymnasial utbildning inom ekonomi eller minst 2 års arbetslivserfarenhet från ekonomiavdelning med fakturahantering
Minst 2 års erfarenhet av fakturahantering i UBW/UNIT4/Agresso inom de senaste 4 åren
Minst 1 års erfarenhet av att ha deltagit i månadsbokslut som ekonomiassistent/ekonomiadministratör inom de senaste 4 åren
Minst 1 års erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor i en ekonomifunktion under de senaste 4 åren
Goda kunskaper i Excel
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Meriterande
Minst 2 års erfarenhet inom energibranschen
Minst 2 års erfarenhet av huvudboksmodulen i UBW/UNIT4/Agresso

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen söker vi dig som har en god samarbetsförmåga, är flexibel och kan anpassa dig efter arbetsbelastning. Du är utåtriktad, tydlig i din kommunikation och arbetar självständigt samt målinriktat. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad, nyfiken och har lätt för att skapa förtroende.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2025
  • Ansök senast: 16 mars 2025

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010