Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete med fakturasystemet Proceedo? Har du goda redovisningskunskaper och fakturakunskaper? Har du även tidigare erfarenhet av offentlig förvaltning? Då har vi tjänsten för dig!
Som ekonomiassistent inom kommunal sektor  kommer du arbeta med administrativt arbete i form av abonnemangshantering, behörighetsadministration och delegeringshantering i fakturasystemet Proceedo. Du kommer även hantera leasingfrågor, exempelvis leasingkontrakt, investering i leasingtillgångar med mera. Vidare så innebär tjänsten administrering av tider, lager och bilar i verksamhetens system IFS. Tidigare erfarenhet och goda kunskaper i Proceedo är ett krav. 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 
Detta är ett uppdrag med start omgående och kommer att fortlöpa till 31/1-26. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Administration i Proceedo
Behörighetsadministration 
Hantering av leasingfrågor
Administrering av tider, lager och bilar


Kvalifikationer
Ekonomiutbildning lägst motsvarande 3 årig gymnasial utbildning
Goda kunskaper i Proceedo
Erfarenhet av offentlig förvaltning
Goda redovisningskunskaper och fakturahanteringskunskaper


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2025
  • Ansök senast: 4 mars 2025

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Kontorist

24 augusti 2010

Kontorsarbete mm

12 maj 2010

Norsktalande intervjuare

20 augusti 2010

GfK söker supervisor

20 augusti 2010