Ekonomiassistent- Fakturahantering

Ekonomiassistent- Fakturahantering

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter 
Till huvudkontoret i Göteborg söker vi nu en ekonomiassistent. Som ekonomiassistent tillhör du avdelningen för fakturakontroll och rapporterar till ekonomichefen. 
I rollen som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med hantering av varufakturor samt uppföljning och rättelser av mängd- och prisavvikelser.
Arbetet innebär löpande kontakt med våra inköpare, varuhus och leverantörer i diverse fakturaärenden.
Din Profil
Du som söker har utbildning på minst gymnasienivå inom ekonomi kombinerat med erfarenhet eller annan likvärdig bakgrund relaterat till tjänsten. Som person är du ordningssam och duktig på att planera. Självklart har du en god administrativ förmåga och ett intresse för siffror, analys och detaljer.
Vi fäster stor vikt vid att hitta dig med de rätta personliga egenskaperna för att passa in i teamet. Du skall ha förmågan att dela med dig av erfarenheter och lyssna till andras synpunkter. Som person är du öppen, glad och positiv som ser möjligheter snarare än problem. Kunskaper i det tyska språket är meriterande.
 God datorvana är ett krav och kunskaper i SAP är mycket meriterande.
Arbetstid/Varaktighet: Vikariat. Heltid 40 tim/veckan.
Lön: Enligt överenskommelse. 
Tillträde: 1 juni 2020 - 31 aug 2021

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HORNBACH Byggmarknad AB (HK) None
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2020
  • Ansök senast: 11 april 2020

Besöksadress

Fittjavägen 24
Norsborg

Postadress

None
None

Liknande jobb


14 juni 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

14 juni 2024