Ekonomiassistent - fokus på kundreskontra och kredithantering!

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Som del av ett team om fyra personer på ekonomiavdelningen arbetar du med fakturakontroll, kreditbevakning, avstämning av kundreskontra, kreditförsäkringsadministration, övrig administration och du är även behjälplig inom leverantörskontra. Du är del av en internationell miljö och ett arbete som är transaktionsintensivt.    

Vi söker dig som framförallt har några års erfarenhet av kundreskontra alternativt leverantörsreskontra och vill få erfarenhet av kundreskontra. Meriterande är erfarenhet av kredithantering. I övrigt söker vi dig som har goda Excelkunskaper samt är trygg i engelska i tal och skrift.  

På ett mer personligt plan söker vi dig som trivs i en transaktionsintensiv miljö och tycker om att ha ordning och reda i ditt arbete. Du är del av ett team varför god samarbetsförmåga är av stor vikt och vi efterfrågar även flexibilitet, noggrannhet och en öppen kommunikation hos dig som sökande.  Trivs du dessutom i en internationell miljö kan det här vara arbetet för dig!      

Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund är långsiktigt och innebär en anställning hos kunden. Starten är så snart som möjligt. Arbetet sker på heltid och arbetsplatsen är belägen i västra Göteborg.    

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Karin Fors på 031-333 54 75. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 17 mars 2015

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024