Ekonomiassistent för hyrköpslösning till kund i Solna

Ekonomiassistent för hyrköpslösning till kund i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker vi en självgående ekonomiassistent för en hyrköpslösning till kund  i Solna. Det innebär att man till en början får en anställning som konsult hos Randstad Finance och blir uthyrd till kund för denna tjänst. Känns allt bra mellan både kandidat och kund efter några månader så är avsikten att man blir överrekryterad direkt till kund.

Du kommer vara en viktig del i en pågående förändringsresa och en viktig kugge i hjulet. Rollen erbjuder stor möjlighet att påverka rutiner och arbetssätt, där du får vara med och bygga upp en långsiktig och kvalitativ verksamhet. För rätt person finns det bra utvecklingsmöjligheter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av att:
Hantera och kontera leverantörsfakturor.
Ansvara för in- och utbetalningar inom koncernen.
Ansvara för betalningspåminnelser, inkassoärenden och räntefakturering för kundreskontran.
Göra avstämningar på kundfordringar, respektive leverantörsskulder och bankkonton samt vara delaktig vid bokslut.
Hantera fakturering och avräkning för koncernens olika bolag.


Ansvarsområden
För att passa till denna tjänst söker vi dig som är:
Hjälpsam och engagerad.
Strukturerad och noggrann.
Förändringsbenägen.
Har ett självledarskap/ägandeskap för sina uppgifter och sin utveckling. Man behöver inte kunna allt men man förväntas ha förmågan att veta hur man tar reda på saker så att man kommer i mål med sin uppgift.
Driven och vill utvecklas.
Ansvarstagande och ser en stolthet i att utföra ett gott jobb. 


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med stora flöden inom både kund- och leverantörsreskontra och trivs med att jobba i en bred roll. För att passa in i denna roll behöver man också ha goda systemkunskaper, grundläggande Excelkunskaper samt flytande svenska både i tal och skrift.

Erfarenhet
Minst ett års erfarenhet av både kund- och leverantörsreskontra.

Ansökan
Vi söker dig som finns finns tillgänglig med kort varsel och kan börja snarast under augusti månad. Vi presenterar kandidater löpande till kund så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om företaget
Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

17 juni 2024