Ekonomiassistent för kortare uppdrag till Skärholmen

Ekonomiassistent för kortare uppdrag till Skärholmen

Arbetsbeskrivning

Vi söker en hjälpsam och pedagogisk ekonomiassistent för ett kortare uppdrag. Under en period på cirka 4 månader kommer du att vara bryggan mellan en avgående och en ny ekonomiassistent. Du kommer att arbeta i en varierad roll med allt från kund- och leverantörsreskontra till löpande bokföring och månadsbokslut.

Du kommer att få överlämning från nuvarande ekonomiassistent, förvalta och arbeta självständigt under ett par månader och sedan lämna över till en ny ekonomiassistent.

Vår kund är en etablerad grossist med försäljning av VVS- och elprodukter till företag inom byggentreprenader. Koncernen har totalt cirka 100 anställda.

Arbetsuppgifter

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat följande:

- Kund- och leverantörsreskontra

- Fakturering

- Löpande bokföring

- Månadsavstämningar

- Skattedeklarationer

- Order- och lagerhantering

- Import och tull

- Stötta ekonomichef med interna kontroller och rapportering

Vår kund arbetar i Visma Administration.

Kvalifikationer

Vi tror att du har minst 3-5 års erfarenhet av ovan arbetsuppgifter och är van att hoppa in på kortare uppdrag. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med månadsavstämningar och skattedeklarationer.


- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav

Personliga egenskaper

Vi söker efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och hjälpsam. Du gillar att ha många bollar i luften samtidigt. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att ha god social kompetens och gilla att jobba på ett mindre kontor. Du är flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus.

Mer om tjänsten


- Tillsättning: omgående

- Omfattning: heltid

- Placering: Skärholmen

- Uppdragstyp: Konsultuppdrag under cirka 4 månader

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2022
  • Ansök senast: 22 december 2022

Liknande jobb


14 juni 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

14 juni 2024