Ekonomiassistent i Eskilstuna

Ekonomiassistent i Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av hyresaviseringar och kundreskontra? Är du bra på problemlösning och har ett samarbetsfokus? Nu söker randstad en ekonomiassistent till hyresreskontra i Eskilstuna. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Du kommer att vara ansvarig för en korrekt uppdaterad hyresreskontra, hyresavisering samt ha kontakt med kunder över telefon. Du välkomnas till en ekonomiavdelning där samarbete och kvalité är starka ledord. Här kommer du även att administrera all autogirohantering som är kopplad till hyresgästen och hantera och registrera inbetalningar. Vidare kommer du att hanterna internfakturering samt viss externfakturering. Du kommer även att fungera som intern stödfunktion inom organisationen.
 
Mer specifikt kommer du att
Ansvara för hyresavisering
Uppdatera och stämma av hyresreskontran
Ansvara för kontakten med hyresgästerna gällande betalningsfrågor av hyran
Hantera hyresomräkning och indexuppräkning i fastighetssystem
Administrera inkassohanteringen efter godkännande från förvaltningsorganisationen
Bedömning av osäkra hyresfordringar och reservering för dessa


Arbetstider
Heltid, kontorstider. Start omgående, uppdraget pågår fram till 2020-12-31.

Kvalifikationer
För att lyckas i den här tjänsten ser vi att du som söker är kvalitetsmedveten, noggrann och lyhörd. Du trivs i en roll där du får arbeta självständigt och driva dina egna processer. Vi ser även att du som söker är en lugn och stabil individ då arbetet i perioder kan vara stressigt.


Mer specifikt behöver du
goda kunskaper i IT-baserade affärssystem, exempelvis Agresso och/eller Xpand
goda kunskaper i Officepaketet, goda kunskaper i Excel är starkt meriterande
ekonomisk utbildning, alternativt förvärvat kunskaperna genom arbetslivserfarenhet
mycket goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift då du dagligen kommer att ha kontakt med kunder

Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.

Ansökan
2020-03-22, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Malin Widoff, malin.widoff@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 25 februari 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024