Ekonomiassistent i Nykvarn

Ekonomiassistent i Nykvarn

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven och självgående ekonomiassistent för att ansluta till vårt team hos en kund i Nykvarn. Du kommer att vara ansvarig för olika ekonomiska uppgifter och bidra till företagets framgång genom noggrannhet och professionalism. Om du är ambitiös, organiserad och har en stark känsla för detaljer, kan detta vara rätt roll för dig.

Ansvarsområden
Leverantörsreskontra: Registrering och kontering av leverantörsfakturor inklusive periodisering. Återrapportera betalningar från banken och uppdatera leverantörsregister.
Kundreskontra: Registrera kundbetalningar från banken och uppdatera kundregister.
Löpande bokföring: Kontera och registrera manuella verifikat som kvitton, autogiron m.m.
Valutakurser: Uppdatera valutakurser.
Hantering av företagskort: Insamling och kontering av kvitton till företagskort.
Löneadministration: Vissa löneadministrativa arbetsuppgifter.
Stötta ekonomiansvarig: Ta fram underlag till rapporter m.m.


Erfarenhet av följande datorprogram är meriterande:
Visma Administration 1000, Visma Tid Smart Pro, Dinumero (fakturascanningsprogram), Excel.


Om du är en självgående person med en passion för ekonomi och har erfarenhet av att hantera olika ekonomiska uppgifter, är du den vi letar efter. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas inom ditt område.
Tjänsten är på heltid och baserad i Nykvarn som ett konsultuppdrag på 6 månader med stor möjlighet till direkt anställning hos kunden.
 
Om du känner att du uppfyller kvalifikationerna och är redo att ta dig an denna spännande utmaning, skicka in din ansökan och CV så snart som möjligt. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!

Kvalifikationer
Minst 3-årigt ekonomiskt gymnasium eller likvärdig utbildning.
Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller relaterat område.
Förmåga att arbeta självständigt samt i team.
B-körkort och tillgång till bil (kommunal trafik är begränsad).
Flytande svenska i både tal och skrift. 



Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2024
  • Ansök senast: 24 mars 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024