Ekonomiassistent i tillfällig roll och prestigelös miljö

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vad innebär rollen?
I en trevlig miljö, ett gott gäng och med ett högt tempo får du i den här rollen vara del av ett större team och arbeta med stora flöden. Med anledning av ett tillfället behov omfattar rollen leverantörsreskontra, löpande redovisning, diverse administration och eventuellt avstämningar. Du ingår i ett större ekonomiteam. Arbetet omfattar stora flöden av fakturor och en del kontakter med leverantörer. Företaget finns i trevliga lokaler och alla i ekonomiteamet har egna rum.  

Vem söker vi?
Lämplig bakgrund är att antingen vara högskoleutbildad inom ekonomi med något eller ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller ha flerårig erfarenhet av rollen som ekonomiassistent inklusive goda bokföringskunskaper. Goda kunskaper i Excel krävs.     

Som person är av vikt att du är självgående och trivs i en miljö med högt tempo. Även att du är utåtriktad och kommunikativ är väsentligt. I övrigt söker vi en glad och positiv person som med prestiglös inställning gärna hjälper till inom övriga områden!

Ytterligare information om uppdraget
Arbetet sker på heltid alternativt på 80 % och starten är 10 augusti. Tjänsten innebär ett uppdrag som SJR-konsult som är avsett att pågå ungefär till december i år.    

Din ansökan
Ansvarig för rekryteringsprocessen är konsultchef Karin Fors. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid/deltid Temporärt
  • Publicerat: 13 juli 2015

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024