Ekonomiassistent i utåtriktad roll och trivsam miljö!

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vad innebär rollen?
Som del av ett team om fyra ekonomer här i Göteborg arbetar du hos vår kund som är ett konsultföretag. Du arbetar bland annat med fakturering, tidkort, kontering av leverantörsfakturor och har en hel del kontakt med chefer och konsulter. Det handlar alltså om en utåtriktad roll som ekonomiassistent och du ingår i ett team med gott samarbete. Främst innebär din kontaktyta kommunikation på svenska.

Vem söker vi?
Vi söker dig med någon ekonomisk utbildning och antingen har du viss erfarenhet av rollen som ekonomiassistent eller har du arbetat i några år och vill fortsätta som ekonomiassistent. Grundläggande kunskaper i Excel är en förutsättning och du bör vara duktig på att kommunicera i tal och skrift på svenska. Vissa engelska kontakter kan förekomma varför du även bör vara trygg i engelska.

På ett mer personligt plan är av vikt att du är en person som trivs i en utåtriktad roll och att du är trygg i dig själv och därmed kan stå på dig i situationer som kräver det. Vi lägger även vikt vid att du är en person som vill lära sig och visar framåtanda. Det är även väsentligt att du trivs i en prestigelös miljö.

Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund innebär att du börjar arbeta som vår SJR-konsult med start omgående. Avsikten är att uppdraget efter sex månader övergår i anställning hos företaget. Uppdraget är på 80- 100%.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Caroline Karlsson 031-333 54 71. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 11 augusti 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024