Ekonomiassistent inom fakturahantering till stort företag i Södertälje

Arbetsbeskrivning

Är du en driven Ekonomiassistent som gillar utredning och problemlösning? Då kan detta vara rollen för dig!
Till vår kund, ett världsledande företag inom lastbils- och busstillverkning tillsätter SJR nu en Ekonomiassistent. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med start så snart som möjligt. För rätt person finns möjlighet därefter att bli förlängd på uppdraget. Företaget tillämpar en hybridmodell där du förväntas arbeta på plats i Södertälje ca 50% av veckan och resterande tid hemifrån. Under introduktion förväntas du arbeta på plats på kontoret varje dag.

Om tjänsten
Som Ekonomiassitent har du en nyckelroll i att hantera fakturor enligt gällande processer och finansiella riktlinjer. Du ansvarar för att säkerställa korrekt administration av inkommande och utgående fakturor, hantera betalningar och följa upp fordringar. Rollen innebär också att agera kontaktpunkt för ekonomirelaterade frågor från verkstäder, återförsäljare och distributörer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Hantera inkommande fakturor från internationella verkstäder och initiera betalningar.
- Skapa och skicka fakturor till betalare.
- Övervaka och hantera kundfordringar genom att skicka ut kontoutdrag, påminnelser och eskalera vid behov.
- Utföra kontoavstämningar för leverantörs- och kundreskontra samt agera vid avvikelser.
- Självständigt administrera vår kunds leverantörs- och kundreskontra.
- Besvara ekonomirelaterade frågor från återförsäljare, verkstäder och distributörer.
- Informera GOP-leverantören om status under fakturahanteringsprocessen.
- Delta i förbättringsarbete kopplat till fakturahanteringsprocessen.

Lämplig bakgrund
- Minst 3-årig eftergymnasial utbildning, gärna med ekonomisk inriktning.
- Minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete inom ekonomi och fakturahantering.
- Mycket goda kunskaper i engelska & svenska, både i tal och skrift.
- Goda IT-kunskaper och erfarenhet av MS Office-program. Har du erfarenhet av Oracle som ekonomisystem är det meriterande.

Personliga egenskaper
? Anpassningsbar och bekväm att arbeta i en dynamisk miljö.
? Analytisk och noggrann med ett starkt kvalitetsfokus.
? Kommunikativ och serviceinriktad med god förmåga att bygga relationer.
? Strukturerad och lösningsorienterad med förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.
? Självständig och initiativtagande med en vilja att utveckla och förbättra processer.

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-04-02.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2025
  • Ansök senast: 2 april 2025

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010