Ekonomiassistent inom kund-och leverantörsreskontra till företag i Solna

Ekonomiassistent inom kund-och leverantörsreskontra till företag i Solna

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Här är tjänsten för dig med 1-2 års erfarenhet av reskontra och som söker en arbetsplats där engagemang och driv värdesätts högt!

Om oss
KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med kunder och personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra. Stolthet, omtanke och engagemang är våra värdeord. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 400 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.

Vid bemanningsuppdrag blir du anställd av KFX HR-partner, och det är därför viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är stolthet, omtanke samt engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent innebär dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Hantering av leverantörs- och inköpsfakturor
- Återkoppling till leverantörer och organisation
- Upplägg av leverantörer
- Rejecthantering och påminnelsehantering av leverantörsfakturor
- Utredningsarbete för kund- och leverantörsreskontra
- Kravhantering
- Kundfakturering
- Kontoavstämningar för kund- och leverantörsreskontra
- Månads- och årsbokslut för kund- och leverantörsreskontra
- Upplägg av nya kunder samt kreditberedning


Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst har du en utbildning inom ekonomi, och 1-2 års erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra och goda kunskaper inom Excel.

Vi tror att du som person är positiv, glad och lägger ned stort engagemang i ditt arbete. Du är en person som drivs av utmaningar och tycker att glädje är viktigt på en arbetsplats. Vidare tycker du om att skapa struktur i ditt arbete, komma med idéer och vill gärna vara med och påverka. I ditt arbete är du noggrann, driven och lösningsfokuserad. Du är även kommunikativ och serviceminded samt arbetar bra i både grupp och självständigt.


Övrigt
Detta är ett konsultuppdrag där du får din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar ute hos vår kund i Solna. Arbetstiderna är 8-17 med en timmes lunch.

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, sök därför tjänsten redan idag! Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Lisa Hägglund på 08-663 99 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 3 mars 2022

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024