Ekonomiassistent inom kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker för kunds räkning en ekonomiassistent.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent kommer du att ingå i ett team på cirka fyra personer som ansvarar för kundreskontra och arbetar brett och varierat inom området. Då arbetsgruppen är relativt liten så arbetar man för att alla ska kunna allt. Avdelningen arbetar gentemot cirka 100 utländska kunder samt koncernkunder. Internt har man främst kontakt med supply chain och säljavdelningen.

Du kommer till exempel att

- hantera order till cash flöden

- ha kontakt med kunder

- arbeta med viss fakturering

- administrera kreditbetalningar.


Tjänsten är på heltid men runt boksluten kan det bli mer intensivt något som man får ta igen via flex. Arbetstiderna är normalt mellan 8-17 men det går även bra att nyttja viss flextid.

Detta är en ypperlig chans för dig som har ekonomisk utbildning och ett eller ett par års erfarenhet av kundreskontra, att få mer kunskap och erfarenhet inom området från ett stort och internationellt bolag. Du kommer att få möjlighet att ha kontakt med människor runt om i världen och arbeta med varierande arbetsuppgifter.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har ett eller ett par års erfarenhet av arbete inom kundreskontra. Du har goda kunskaper i Officepaketet och har kommit i kontakt med SAP tidigare, gärna i arbetet. Då du kommer att arbeta med både nationella och internationella kunder och kollegor är goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift ett krav.

Efterfrågade specifika kompetenser:

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.

- Erfarenhet av arbete inom kundreskontra.

- Goda kunskaper i Officepaketet.

- Kunskap om SAP.

- Goda kunskaper i svenska och engelska.


Det är meriterande om du har kunskap i ytterligare språk, med fördel tyska eller spanska men detta är inget krav.

Som person är du social och utåtriktad och trivs med att ha mycket kontakt med olika människor. Du är orädd och handlingskraftig och tar tag i de arbetsuppgifter som behövs och är inte heller rädd för att ibland behöva driva arbetet framåt och samla in information från kunder och kollegor. Du har en positiv attityd och en flexibel hållning vilket gör att du tycker det är roligt med varierande arbetsdagar. Du är också lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsförhållanden.

Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail lin03@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Nu kan du också söka jobbet via mobilen eller surfplattan.

START: Omgående

UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid, 3 månader med eventuell chans på förlängning

UPPSKATTAD ARBETSTID: 8-17 med möjlighet till flex

PLATS: Huskvarna

URVAL: Sker löpande

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Sandra Bohlin
0736-44 85 55 013-470 9606
Rekryteringskonsult Cathrin Eklund Lövstedt
013-244109 0736-448506
Rebecca Berg

Karolina Knutsson

Consultant Manager Anna Fransson
013-474 5178
Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Consultant Manager Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Cathrin E.Lövstedt

Martin Danielsson

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 23
None

Postadress

Drottninggatan 23
LINKÖPING, 58225

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024