Ekonomiassistent inom kundreskontra

Ekonomiassistent inom kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Vill du anta nya utmaningar inom ekonomi och har erfarenhet från kundreskontra?

Vi söker en ekonomiassistent till avdelningen för kundreskontra hos vår kund centralt i Borås.

Om vår kund
Vår kund finns i Borås och är den ledande leverantören av arbetsplatsprodukter, tjänster och lösningar för små, medelstora och stora företag i Europa.

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Kundreskontrahantering
• Inbetalningar, utbetalningar
• Inkasso och kredithantering
• Bevakning och Indrivning av kundfordringar
• Kreditlimiter i anslutning till orderhantering

Tillsammans med gruppen inom kundreskontra ansvarar du för att få ett stabilt betalningsflöde genom att med jämna mellanrum ser över och förbättra rutiner och processer. Vidare arbetar du även för att aktivt bidra till att upprätta långsiktiga kundrelationer och skapa förtroende gentemot kunder.

Dessutom kommer du att ansvara för att företagets policys, samt lagar och regler efterföljs i de land de verkar i. Du förväntas också i denna roll att kunna arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter inom en ekonomiavdelning. På kontoret i Borås ansvarar kundreskontran för Sverige.

Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet inom kundreskontra. Som person är du noggrann, strukturerad, positiv, driven och innehar en mycket god förmåga att kommunicera. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP och du är skicklig i Excel. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Du trivs med att arbeta i team samtidigt som du tar eget ansvar över dina arbetsuppgifter. Dessutom är du van att arbeta i ett högt tempo och mot deadlines. Vidare är du flexibel och öppen för att arbeta med varierade arbetsuppgifter och du ser fördelar med att vara del av en organisation där utveckling och förändring är en del av vardagen.

Villkor:

För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv, och vara uthyrd som konsult till kundföretaget under uppdraget.

Start: Omgående.
Ort: Borås.
Omfattning: Heltid.
Arbetstider: Måndag – fredag 08:00-17:00.
Löneform: Fast.

Låter tjänsten intressant? Varmt välkommen med din ansökan via www.effektiv.se. Intervjuer kommer att genomföras löpande så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Effektivitet, Driv, Långsiktighet och Framgång – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Johansson

Corinne Johansson

Therese Brundin
070-964 42 10
Marie Wikström

Lotta Preijde

Lotta Preijde

Anna Rapp

Kristina Halovanic
0732-541481
Annika Wånghed Muskantor
070-586 40 04
Gabriella Helgesson Eilind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Effektiv Borås
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2020
  • Ansök senast: 23 mars 2020

Besöksadress

Skaraborgsvägen 3B, Borås
None

Postadress

Skaraborgsvägen 3B
Borås, 50630

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024