Ekonomiassistent inom Kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Om rollen
Är du effektiv, strukturerad och vill arbeta med en liten del av kakan på en stor avdelning?
Vi söker en självständig person som trivs med att jobba i ett högt tempo. Vi söker dig som är en driven och strukturerad ekonomiassistent som vill arbeta dedikerat med kundreskontra.
Skicka in din ansökan redan idag, för det kanske är just dig vi söker!
Om tjänsten
Ekonomiavdelningen på Hedin Bil har hand om ekonomin för åtta bilbolag och består av drygt 35 medarbetare. Du välkomnas in i ett team på åtta personer som jobbar engagerat och prestigelöst med kundreskontra.
Kundreskontragruppen ansvarar för allt efterarbete i åtta bolags kundreskontra och har daglig kontakt med personalen på våra ca 100 anläggningar, där man sköter själva faktureringen. Gruppen samarbetar även med leverantörsreskontra, Redovisningsansvariga och Redovisningsassistenter.
Arbetsuppgifterna består till stor del av att boka betalningar manuellt, läsa in BG-filer, återbetalningar, påminnelsehantering, inkasso samt att kontinuerligt stämma av och ”städa” kundreskontran. Arbetet innehåller även utredningar av olika slag samt att vi bistår organisationen med information. Fokus ligger helt och hållet på kundreskontra.
Profil
Denna tjänst kräver att man är snabb, noggrann och kan hålla många bollar i luften samtidigt. Det är viktigt att ha en positiv attityd och se roliga utmaningar snarare än problem. Detta för att en positiv attityd och arbetsmiljö leder till effektivt arbete samt trivsel på arbetsplatsen. Vi ser gärna att du tycker om att hjälpa människor och att du har en trevlig, hjälpsam och lösningsorienterad personlighet. Du behöver ha lätt för att hjälpa kollegor över telefonen och mail så flytande svenska i både tal och skrift är ett krav.
Vi har höga fakturaflöden och ett högt tempo, vilket kräver högt eget driv. I arbetet krävs också en god struktur, samarbetsförmåga samt att du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb.
Vi ser gärna sökande som har relevanta ekonomikunskaper som du förvärvat via utbildning eller erfarenhet. Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet och vara snabb på tangentbordet. Har du arbetat i affärssystemet Kobra eller inom fordonsbranschen tidigare är det meriterande.
Vi erbjuder
Förutom en fartfylld utmaning i ett tillväxtbolag kan vi erbjuda dig en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, förskottssemester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Sysselsättningsgraden är på heltid och tjänsten är en provanställning på 6 månader med tillträde snarast.

Välkommen med din ansökan!
Är du effektiv och vill tillhöra ett starkt växande företag där det hela tiden händer något så är denna tjänst passande för dig.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024