Ekonomiassistent inom kundreskontra – konsultuppdrag på Hisingen

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som har goda kunskaper inom och erfarenhet av kundreskontra, kan starta inom kort och vill arbeta hos en av våra härliga kunder på Hisingen. Låter det som något för dig?

Om tjänsten
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att ingå i ett trevligt ekonomiteam och självständigt ta ansvar för kundreskontran. Det ingår ingen fakturering utan du fokuserar på inbetalningar och påminnelser samt hanterar frågor från projektledare, koncernbolag ute i organisationen. Vidare innefattar arbetet koncernnetting, bokslutsavstämningar och registrering av bankgarantier samt kreditkontroll. Detta är en bred rolig roll med många kontaktytor.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som känner dig trygg i kundreskontra och som tidigare har arbetat med att stämma av balanskonton. Du har goda systemkunskaper och talar och skriver flytande på såväl svenska som engelska.

För att lyckas i denna roll är du en handlingskraftig och teaminriktad person som är kunnig inom ditt område. Du är flexibel, van vid att arbeta självständigt, effektivt och strukturerat. Viktigt är även att du är analytisk och har en god slutledningsförmåga. Din kommunikativa och serviceinriktade sida gör att du har förmågan att skapa goda relationer både externt och internt och på så sätt bidrar till ett gott samarbete och en härlig kultur inne på kontoret.


Vad erbjuder vi
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och är på 100%. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via SJR på ca 6 månader. Vår kund sitter i trevliga lokaler i Hisings Backa.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Niklasson på 0704-715901. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-12-19.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2023
  • Ansök senast: 19 december 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024