Ekonomiassistent inom kundreskontra till Dahl

Arbetsbeskrivning

Om företaget:

Dahl Sverige AB är Sveriges ledande handelsbolag i VVS-branschen, med snart 100-årig erfarenhet. Runt om i Sverige har vi ett sjuttiotal butiker, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Där bemöter vi våra kunder med kompetens om både produkter och bransch. Vi är drygt 1 000 medarbetare som ständigt strävar efter att våra kunder ska uppleva oss som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Detta är också våra tre ledord. I vår affär ingår förutom VVS även Mark & VA, Industri, Fastighet och Kyla, med brett sortiment och god kunskap. Vårt stora supportlager i Järfälla hanterar dagligen transporter till 1600 orter, både till kunder och butiker. Godset levereras av våra chaufförer som har god lokalkännedom och kör lastbilar med lyftkran på flaket för en smidig leverans. Läs mer på: www.dahl.se (http://www.dahl.se/)

Vi på Dahl präglas av entreprenörsanda och drivs av att skapa värde för våra kunder genom att finnas där de behöver oss. Vi strävar efter attalltid göra saker lite bättre och att ge det lilla extra. Det är det som är Dahlandan.

Nu söker vi en ekonomiassistent med start så snart som möjligt till en heltidstjänst förlagd på deras kontor i Bromma.

Dina arbetsuppgifter:

I rollen som ekonomiassistentkommer du ansvara för leverantörsreskontra tillsammans med dina kollegor. Teamet består av åtta positiva och drivna personer och tillsammans konterar och hanterar ni ett stort antal fakturor för två bolag i koncernen. Det finns en shared mailbox samt en telefonslinga som ni besvarar för att ge god service internt. Excel är ett välanvänt arbetsverktyg och du rapporterar till chefen för kundreskontra.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Konteraleverantörsfakturor
- Hantera betalningar
- Telefonsupport internt och externt

Din profil:

Vi söker dig som har två till fem årserfarenhet av liknande arbetsuppgifter inomleverantörsreskontra.Du är utbildad gymnasieekonom eller har en yrkesutbildning eller kandidat inom ekonomi. Du kommunicerar obehindrat på svenska och behärskar engelska.Det är meriterande om du har erfarenhet av systemenOpto ellerMovex M3.Vidare är du en positiv och engagerad person som gärna bidrar till förändring och tar initiativ för att utveckla och förbättra. Du trivs med att jobba självständigt och att ta egna initiativ.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Josefine Wrannvik på telefonnummer +46 (0) 70 729 87 35. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om oss
Sharper är ett nordiskt konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på kvalificerat urval av specialistpositioner samt ledande befattningar. Sharper ingår i koncernen The Creativity Family Oy som grundades i Finland 2005. Sharper är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Engineering & Supply chain samt Back office & HR.

Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sharper Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 7 augusti 2019

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024