Ekonomiassistent inom kundreskontra till företag i Alvik

Ekonomiassistent inom kundreskontra till företag i Alvik

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet av kundreskontra, och skulle vilja arbeta i ett bolag där du får utvecklas och utmanas men samyodogt tillhära ett varmt och hjärtligt team? Då kan detta vara tjänsten du söker!

Om tjänsten
SJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent, som kommer att arbeta i en spännande och lite annorlunda kundreskontrafunktion! Dina roller innefattar bland annat

- Löpande kontakt med kunder via telefon och mail

- Löpande bokföring

- Inkasso- och påminnelsehantering

- Hantering av betalningsdifferenser

- Bankavstämningar

- Delaktighet i bokslut

- Samt andra uppgifter som kan förekomma på en ekonomiavdelning

Vår kund är en välkänd tillverkare och försäljare av utomhus- och friluftskläder, varför hantering av rabatter, avdrag och försäljningserbjudanden förekommer i det löpande ekonomiarbetet.

Du kommer att arbeta i en internationell miljö men distributörer i flera länder, varför det är viktigt att du är bekväm i engelska såväl som svenska.

På detta uppdrag kommer du att sitta i Alvik i västra Stockholm, men det finns möjlighet att arbeta på distans del av veckan. Du tillhör ett team om 8 personer, och rapporterar till redovisningschefen.

Detta är ett konsultuppdrag via SJR, med start omgående och som pågår i 6 månader. Därefter finns det för rätt person möjlighet till förlängning eller överrekrytering till kunden.

Din profil
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har 3-5 års erfarenhet av att arbeta i en kundreskontrafunktion, och du har en god generell förståelse för det ekonomiska flödet.

Du kommunicerar utan problem på svenska och engelska, och är inte främmande för att hantera kundkontakter på en daglig basis via telefon och mail. Du har en god förståelse för ekonomisystem, samt för Excel.

Som person ser vi att du är välstrukturerad, proaktiv och kan hantera flera bollar i luften. Vi ser även att du är en god lagspelare som bidrar till den varma atmosfären.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Vinogradova. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-05-17.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2023
  • Ansök senast: 17 maj 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


14 juni 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

14 juni 2024